Juta

Najmi tag saya. Tagnya berbunyi, apa akan saya buat jika ada RM1 juta.

Jawapan saya :

Kalau ada RM1 juta. Main project saya adalah beli properties harga 1 juta. Selepas CF harga jadi 1.5 juta. Profit selepas jual semula : 500K

Dapat 500K, beli 2 lagi properties. Profit selepas jualan RM 1 000 000.

Profit RM1 juta beli lagi 5 properties. Pastu korang kira sendiri lah brape untungnya 5 properties ni lepas jual.

(Ni gara-gara baca buku Robert T.Kiyosaki la ni)

Dan yang pastinya, memang saya berhenti keje la. Hua hua hua.





_____________________
Hurmmm, nak 1 juta Power Root tu!!!
CJ, Najmi tag ko jugak.

6 comments:

Ayaq masak said...

bijak2

Ayaq masak said...

eh tapi kan. guna satu juta dapat balik 1.5. macamana beli dua prop dapat untung 1mil? unless lah 1.5mil, ko simpan 500K, dalam tgn tinggal 1mil, ko beli another 1 prop, jual jugak 1.5mil, memang untung 1mil lah, 500K dalam tangan + 500K daripada 1.5 mil tadi, sebab 1mil tu kira modal.

Kan?

hayad said...

ayaq masak--> ada la cara kiranya. mn leh bgtau ko. nnt ko wat cam aku. ko kaya jgk cam aku. mn boleh!!!! :p

zwitterion said...

hehe..
klau kaya-kayan nanti, jgn lupa akak ok..;)

Mazarina said...

wah3...blanjaku, jgn luperrrr

hayad said...

kak zwitt--> akak xmo kaya sama2 ker? hehehe. tak kan nak tgk sy je kaya :p

maza--> no hal !!! :D

Followers