Hadoi laaa....

Ingat lagi entry Lelaki Oh Lelaki? Lelaki tu ghoper2nye dah kawen. Cinabeng tahap petala kelapan betul la. Idup2 ditipunya saya. Pantang tok nek btul la!

Saya : Hye! Dah balik kg ke? Amcam jg xm?

Tak dibalas-balasnya sms saya. Saya sms tgh mlm. mst dia takut bini tu. Takpe2. Sabo2. Esoknya saya sms lg.

Saya: Amboiii!!! Sombongnye..tak bls pun sms saya.

Kebetulan saya terus ke kedai. Balik2 tgk ada miskol n msg dr dia.

Cikgu S : Sori, jgn mrh ek.sy xde krdt smlm.sori.awk kt ner?

Saya : Sy kt kg ler.sj je sms.syp je lps jg xm.oh,lupe nk habaq, azwa kem slm kt awak.

Saja je cakap Azwa kirim salam. Padahal tak pun. Nak bagi dia perasan sikit.

Cikgu S : Azwa mn ek? lupa nk ucp lak. slmt ari raya aidiladha.ampun n maaf dipinta...

Saya : Aik? Tak kan lupe kot. Azwa kwn sy yg dtg kt restoren ms kita jumpe tu la. kn awk ada mntak no fon dia.

Cikgu S : Oo ye ke, hehe. kim slm kt dia blk.ntah bila dpt jumpe dia lg.hehe

Eee, gatal! Ada ati tu nak kat Azwa lagi!

Saya : Bila2 ada rezki ada la awk jumpe dia. Awak ajak la dia kuar.

Cikgu S : Agk2 klu sy ajk dia kuar,dia nk x?

Saya: Rasanya azwa tak kesah.Awk ada ati ek kt Azwa?

Cikgu S : Ada ar jgk perasaan tu.tp takut b'tepuk sblh tgn je.xnk nnt kecewa.huhu.

Ceh! Dah kawen ada ati nak tambah lagi satu. Pigidah!!!

Saya : Oo, takut t'luke mcm yg awk cerita aritu ke?

Dia ada cerita pada saya dia dah serik bercinta. Pasal awek dia tinggalkan dia. Dia sayang giler kat awek dia, tapi dia dikecewakan. Podaaa cit! Buat cerita sedih la pulak.

Cikgu S : Ye r, xnk perkara yg sm b'ulang.

Saya : Hehe, apa nk takot.Cinta,pts,kecewa tu perkara biasa.Awk mmg dh nk kawen sgt ke?

Cikgu S : Nk knl ati budi dlu.kali ni sy hrp org yg sy pilih xkn kecewakan sy lg.Agk2 awk, Azwa boleh trima saya x?

Hamboi2 ayattttt....

Saya : Boleh trima rsnye asalkn awk jujur. Bkn aritu awk nk knl ati budi sy ke?tiba2 t'paut kt azwa pulak yer? Huahuahuahua

Cikgu S : Hehe. Azwa tu lain dr yg lain.tp awk pun baik gak.tp perkara ni bkn ketentuan sy.mana tau, kot jodoh dgn awak kan...

Eeeee, simpang 4 la aku nak berjodoh dengan hang!

Saya : Eh,xpelah.Sy xnk b'jodoh dgn awak,hehe

Cikgu S : Ek eleh.ye r.org x sudi kan,hehe

Tau takpeeee beb!

Saya : Aah, tak brape sudi la.Sbb awk bkn lelaki yg jujur.Jgn marah yer sy ckp gni.Sy suke ckp secara honest.Azwa pun ada ckp kt sy dia pun xsudi kt awak.

Cikgu S : Hmm..xpe.

Saya : Rsnye awk phm maksud sy kn :-) hopefully lps ni boleh jd lelaki yg lbh jujur. Sbb jujur tu sifat terpuji. tambah2 kita ni guru :-)

Cikgu S : Xpe,fhm.

Saya : Ok,good.Seorg guru harus cpt faham. Oh ya, sy dgn azwa ni. Kirimkan salam kami pd WIFE yer :-) kami simpati pd dia. Bye2!

Hahaha. Padahal Azwa mana ada dengan saya masa ni.

Cikgu S : Kdg tu mmg nk cite perkara sbnr.sy tau apa yg awk fhm.tp apa yg t'jd pd sy,xkn ada yg fhm.apa yg awk tgk dlm cite drama aritu,mcm tu r yg t'jd pd sy.sy nk cr org yg setia.tp sy selalu dipermainkan.hmm t'pulang r apa awk nk ckp. sy x kisah k.

Ececeh! Macam cerita drama cerekarama aritu la pulak. Nak tau cerita apa?Citer CINTA DALAM HATI kat tv3 sebulan yang lepas. Kebetulan masa tengah sms tu saya tengah tengok drama tu. Kisah pasal seorang lelaki yang amat baik. Tapi punya seorang isteri yang tak menjaga kebajikan suaminya.

Cikgu S : Awk x perlu simpati pd dia. sy jd mcm ni dsbbkan dia yg x kenang budi. ada laki d tingglkan.sy dlm proses b'pisah skg ni.sy menyesal tima org mcm istri sy skg ni.

Saya : Actually i think u deserved for it! Awk sendiri xjujur dan xsetia.Thats y i said u deserved fot it.Fikir2 la sendiri.

Sebenarnya saya nak wat ayat Nabil, Lu pikir la Sendiri! Haha

Cikgu S : Sbb tu sy ckp.awk sndri yg x tau cite.sy yg alami..slama sthn sy mkn ati dgn sikap pompuan mcm tu.msh lg nk tunggu.perkara ni pun sy dh bncng dgn family sy.diorang suma stuju.family sy sndri pun tau sikap dia yg x elok.agaknya pompuan mmg mcm tu.ada suami,mainkan plak perasaannya.bgs r mcm tu.sy hrp dia tima blsn setimpal ats apa yg tlh dia wat pd sy.sy dh lm smpn luka dlm ati sy.ckp r ati sy terluka.sy pun x kisah ats penerimaan awk tu.hrp awk btulkan tanggapan tu.nnt klu dh kawin tlg HORMAT SUAMI tu.

Saya : Awk pun bkn jujur jgk pn.Mula2 ayat sy kata tunggu sy la.Nk knl ati budi sy la. Naseb baik la sy ni xcpt perasan.Tup2 bila jumpe azwa trs berubah ati.Haha.Nmpk sgt memilih yg cantek.Sy ngan azwa gelak je bile mengenangkan hal ni.So awk xpyh la budget awk tu baik, then nk slhkan isteri awk.Pas2 nk slhkan pomp plak :p

Cikgu S : Xpe,sy x slhkan sesapa sbnrnya.tp awk fkr la sndri.klu dh sorg istri pndai memaki hamum laki sndri tanpa sbb munasabah.ptt n layak ke dpnggil istri mcm tu.ye,sy akui,sy xjujur.tp klu sy ckp trs trg ada org percaya ke.org skng byk yg hipokrit n x setia.lbh sudu dr kuah.mudah fikir negatif dr amik yg positif.mcm suma perkara dh dpt diduga.fkr,kita ada agama.tima kasih r krn mengingatkan sy.mungkin sy yg melampau.sy x ksh pn sbnrnya.org xkn mdh terima.tima ksh krn bg sy peluang tuk jg spm.tima ksh.

Ada masalah mental la saya rasa mamat ni.Huhuhu.

Cikgu S : Lupe nk bgtau.awk ckp mcm tu coz awk tak alami.yg alami perkara ni cuma sy.klu awk d tmpt sy pun,dh lm awak b'CERAI dgn laki awk.pengalaman setiap org b'beza.jgn nk kata kita pndai n tau suma perkara.byk perkara ttg kehidupan yg awk x pnh alami n xtau lg.so fkr la.w'salam.maaf ats kekasaran bhs.

Saya : Tp xslh kalo awk ckp awk dh kawen.Everyone can accept that.Yg penting JUJUR.ni yo yo or muka innocent ms sy dan azwa tye dh kawen ke blom.Sy pun ramai kwn2 dh kawen ape.Tp still leh kwn.Yg penting jujur la beb! Xpyh la nk sorok status. Kot nnt da b'cerai berai br la tuko status.Adoi la. Mcm2 la manusia ni. Haha!

Cikgu S : Sori,sy yg silap.hrp awk tima maaf sy.sy nk gtau.hrp awk x msg sy lg.bkn krn mrhkn awk, tp sy nk tenangkan fkran sy.sy dh t'lalu tension.sori yer.

Saya : Yer,sy pun xnk msg awk dh.Salam!

Cikgu S : Hrp nnt awk dpt hdup bhgia.hrp awk x jd mcm yg sy alami.perit idup mcm ni.

END. Eee, tak paham betul la lelaki macam ni. Kot yer pun tak payah la menipu status kan. Pantang tok nek betul la orang menipu-nipu ni. Azwa kata muka macam kura-kura cacat je bila dia sebut status dia tak kawen lagi tu.

"Azwa, tak baik tau ckp mcm tu. Psl kura-kura cacat jauh lebih ensem dari dia". Wakakakaka. Jahatnya aku. Apa-apa pun ini pengajaran juga bagi saya. Lepas ni do not trust people very easy. Esp lelaki, hehehe. Lelaki-lelaki jangan maraaa aaa :D

14 comments:

@yue said...

Hemmph...lelaki..
perlu kah anda menjaja cerita bla anda dlm kekusutan?

sy dh rmai jumpa lelaki bgini...ada konflik rumahtngga sewenangnya menjaja/menyalahkan si isteri mencari simpati pd perempuan lain..

wahai perempuan...berhati² dgn lelaki begini...

owhhh....

achik said...

adeh, lelaki oh lelaki.. haih!!!

hayad said...

@yue--> dh ramai jumpe ek yue? saya br jumpe sorang ni,hehehe

achik--> hadoi la...hehe

DeeN said...

Hehehe...
Sebab itu kalau jumpa ular dengan manusia yg suka menipu utk kepentingan diri sendiri, jgn teragak2 bantai jer manusia tu. Sebab manusia cenggitu lebih bahaya dari bisa ular.

Hang memang hebat ar Dayah, hehehe.

Dandelion said...

hahaha salute lah dayah. berani betul ajar cikgu tu! ish tula awal2 dh xjujur. dia kata isteri dia buat benda tak elok. dah tu dia pun sama hmmm! kalau bini dia marah pun mesti ada sbb dr dia kan. takkan sesaja bini dia nk marah. haih jgn la ada sesapa jd mangsa org mulut putar belit mcm ni.

snm said...

cikgu..gelak gile2 saya bc entri ni. iskkk...dia masih lg nk menegakkan benang basah. dh kawen tu mengaku je la. berjela2 pulak tu ckp yg cikgu dayah x merasa ddk d tmpt dia..haduuu..c'mon la..even ko nk bcerai skalipun, x pyh nk minx simpati. klu zmn drama p.ramlee, crte airmata dolu2 blh la terima klu dia crte mcmni. dia mmg drama laa. klu dia ppuan, sy mahu ckp, dia ni Drama Queen :p

ruru said...

ntahpape laki tu..psycho
setau saya, lelaki tak suka menjaja cerita peribadi..
idak le memalu laki ni..
da la cikgu, adeh..
lepas ni, hati2 la ngan lelaki..jgn dilayan sangat

Ayaq masak said...

menyampah dengan lelaki yang tak reti2 nak bagitau dia dah kawin, lepas tu buat alasan 'saya cari masa yang sesuai'.

bodoh.

eh saiko gile cekgu ni

Chekgu BaniHassim said...

aku senyum sorg2 bace drama minggu ini..

musti ber-page2 msg yg dier anta kat ko kan??

huhu...ko prnh dgr kan; Lelaki baik utk perempuan baik, Lelaki tak baik utk perempuan tak baik...

jujur sudaa....

Mazarina said...

isk2...pantang tgk dahi licin, cantik, mula menggatal ek...mtk2 jodoh nanti jgn kena oghang camtuh...mintak simpang!

@yue said...

dayah, rmai smpai 10 org tu idak la kn..2,3 org spesis cmtu pn dh ckup dkatakan ramai dtmbh ngn cite² ngarot depa..:D

mrsazi said...

arghh!! saya sangat benci dengan lelaki begini!! sangat sangat dan sangat benci!!

NedDy said...

euuu...i mmg pantang gak laki camni...( Ya Allah..mintak jauh la,nnt bakal laki gue plak jd gni esok2) urmm tak sanggop..walau apapun reason dia, mmg tak patut dia tpu status dia..lagi satu, selagi dia tak cerai ngn wife dia, dia takleh citer keburukan wife dia...CANNOT..coz wife dia tu AMANAH Allah utk dia jg...


tp honestly, mmg ramai laki org try to ngorat i..tp klu bertepuk sebelah tngn takkan bunyi tul tak?? so, gurl pun kena main kan peranan yg betul..jgn dok layan lak laki org tu...

(peringatan utk kwn2 n diri sendiri)

NedDy said...

Hayad > respect kt u so much..mcm tu la girl yg baik...

Followers