Home Sweet Home


Uwaaaa!!!!

HOMESICK!!! HOMESICK!!!

Hari ni rasa homesick sangat-sangat!


Nak balik kampung. Tak kira, nak balik kampung jugak!!!


Tapi minggu ni tak boleh balik lagi. Esok dah janji nak keluar dengan Bull, dah lama tak jumpe. Lepas jumaat kena setelkan hal Maxis Broadband ni dulu. Promotion habis sampai end of this Dec. Sabtu kena ke Nilai sebelum Ahadnya ke Banting. Dah janji dengan kawan-kawan untuk bertemu muka dan melihat lobang idung masing-masing.

Tenangnya rasa dok kampung. Kadang-kadang saya rasa menyampah dok Kolumpo neh!

Dok kampung tenanggggg jer. Tapi kalo lama-lama ada gak rasa boring, hehe :D Tapi sikit je la rasa tu. Boring-boring pun ada mak abah dan adik.

Sian siput babi ni. Terbakar sekali masa mak bakar daun-daun kat kebun kot!

Dulu ini adalah lubuk yang dalam. Tempat permainanku dan rakan-rakan. Sikit pun rasa tak takut mandi kat lubuk ni. Kalau sekarang, bagi 500 hengget pun teman tak nak mandi kat sini, hehe. Perasan tak akar pokok tu macam muka hantu? Hehehe.




Nampak gayanya ujung minggu depan la baru boleh balik kampung. Adehhh...



_________
Saya baru perasan, semua kawan-kawan sepermainan saya mandi sungai, terjun lubuk, tangkap ikan, panjat pokok, main mak-mak, main kejor-kejor, main congkak, main tanah tu semuanya dah kawen. Kak Shikin, Mamat, Kak Eli, Zila, Ula, Abg Lokman etc etc semua dah menamatkan zaman bujang. Saya masih di zaman kanak-kanak agaknya, hik hik!

4 comments:

cikgu jawe said...

kesiannnnn.. bakpe le dok KL cuti2 nih. gi le balik kg sana. kwn2 selalu jumpa tp mak bapa sebulan sekali jumpa.

ko jgn buat cam tu dayah. balik le. mak bapa adik2 hang rindu sgt2 kt hang.

kwn2 blh cari, tambah. mak bapa adik2 tadek ganti.

balik kg ye.. hehe

hayad said...

Cj--> wei!!! ko jgn la wat aku serba salah. aku bukannya tak blk kg lansung! cet!

isk, nak emo sikit pun tak boleyy :p

snm said...

cikgu balik le kg cecepat :) dah nak start skolah kan?

Chekgu BaniHassim said...

aku sokong CJ..
nk kate dah kawen blom...
nk kate kene bagi2 balik rumah dua2 belah pihak, single lagik..
nak kate tak cuti, mmg tgh cuti..
ade ke lepak KL..
ish3...

Followers