Setel Kali Kedua


Semalam ada appoiment dengan dentist. Treatment kedua. Saya bagitahu kelas Form 5 saya tu, kelas tambahan Kimia saya tangguhkan.

"Cikgu ni ada appoiment dengan denstist ke ada dating ni?"

"Aah, saya dating dengan dentist!".

"Fuiyoooo!!!".

"Banyak la korang punyer fuiyooo. Cikgu dah ketaq lutut ni tahu?".

Pukul 3.15 start doc tu buat kerja kimpalan. Huhu. Tapi kali ni doc tak bius. Mampos la saya. Tapi takde pulak rasa sakit. Maybe sebab akar dah mati kot. Tapi sedikit rasa sakit masa doc nak bubuh ape-ke-bende-ntah. Saya dapat rasa ada benda yang doc masukkan dalam akar tu. Doc tu pun suruh tahan sikit.

Selepas sejam...


"Ok, siap. Next appoiment kita bubuh crowning. Buat masa ni u jangan kunyah sebelah kanan. Guna sebelah kiri".

"Err, doc, gigi geraham saya yang kiri ni lubangnya dah teruk sikit. Bila saya makan memang susah la sikit nak menguyah".

"Ok, mari saya tengok". Saya pun kena la baring semula.

"Ok, saya tampal sementara dulu. So u kena makan lembut-lembut saja la. Dua-dua belah sudah tak boleh kunyah keras-keras".

Adoi la. Rasa macam orang tua takde gigi je la pulak. Huhu.

Lepas setel and say thank you, saya keluar. Buat bayaran dan sempat sembang-sembang 15 minit dengan Kak Sue, dental nurse kat situ. Then saya keluar dan balik dengan taxi. Balik tu ingat nak buat bubur, tapi saya ngantuk dan tido. Esok esok je lah buat.

Lepas setel treatment tu tak sakit dah. Tapi masa kat rumah, tengah tido2 tu rasa sakit pulak. Apa lagi telan Ponstan yang diberi la.

Saya tertanya-tanya apa la yang doc buat kat gigi saya ni. Dia masukkan macam-macam saiz jarum. Dijolok-jolok, ditekan-tekan. Nak tanya tak boleh. So saya pun surf You Tube. Baru la saya tahu process RCT ni bila tengok video-video kat You Tube tu. A bit scary jugak la, hehe.


Ada komen di You Tube tu kata di UK, RCT ni free je. wahuahuahua. heavennye!






0 comments:

Followers