1 Mac 2009

Semalam ada Kursus Pengembangan Staf sekolah saya. 1st time untuk tahun ini. Akan ada lagi kursus-kursus yang bakal menyusul. Kursus semalam buat di Sunway University College. Yang best sebab tak buat di sekolah. Biasanya Kursus Pengembangan buat kat sekolah je. Yang tak bestnya pasal most of the talk by Mr. Tim (English Language lecturer there), adalah benda-benda yang saya dah tahu. Pasal ekstrovert, introvert dan lain-lain. Lagi satu kurang xtvt yang membolehkan kita bergerak. Dari awal sampai akhir duduk je macam dengar lecture. Jadi ini sedikit sebanyak mem'boring'kan.

Balik dari kursus, saya dan 3 orang rakan sejawat pergi ke Jalan Kenanga. Ingat nak memborong skirt. Cari punyer cari tak jumpe yang berkenan. So balik la dengan tangan kosong.

Pagi tadi pulak pergi Oriental Crystal Hotel di Kajang. Join Kak Wan dan groupnya. Ada xtvt Beauty Make Over & Spa. Saya ajak Kak Esha, Nora dengan Waida sekali. Ada kawan best la sikit.

Muka kami semua di'facial'kan dan di make over kan. Seriously, saya tak reti bermekap-mekap bagai ni. Dalam handbag saya tiada sebarang pun alat make up hatta bedak compact pun. Teruk punyer perempuan kan?

So pagi tadi saya pun di make up kan. Hahaha. Ntah-hape-hape-la muka saya. Achik, nasib baik achik tak datang, kalo tak malu dayah dengan Achik. Agaknya orang tak biasa make up akan rasa ganjil kot.

(Ini bukan muka sebenar saya. Harap maklum)

To Kak Wan, thanx for the invitation :)



______________
Bila dikelilingi oleh orang yang cantik-cantik, terasa ugly la pulak muka sendiri. Macam Tuan Tanah penah tulis,
“Do NOT read beauty magazines, they will only make you feel ugly,”. Same situation, hehehe.








8 comments:

chekgu Bani Hassim said...

aloloh....
humble la pulak...
ko tak bese mekap, tu yg rase cam alien kan??
cube2 la bese2 kan mekap...
pakai kompak skit...
nmpk la flawless sket...huhu

hayad said...

chekgu BH--> kalo aku tak nak jugak mekap? amacam? mls ah aku. kalo mekap kena bgn awal utk bersiap, haha.

:|: TinTa Kibod :|: said...

dayah,
itilah mekap bkn kene bgn awl pg je..ada levelnya..mekap cincai, mekap mabeles...hehe..

mekap mebeles tu la kene bgn awl, pkai mcm², saya pn x larat wooooo!

stakat pkai bedak kompak tu bkn mekap..hehe..try la pakai bedak tu..at least muka x nmpak berminyak..

dayah sweet itam manis..x perlu lipstik...*wink*

DeeN said...

Hehehe .. awat tak tunjuk hasil makeover tuh kat sini. Bio kami semua judge sendiri. Selalunya lepas makeover memang cantik giler dan lain sama sekali. Cuma tuan empunya diri jer rasa pelik sket sebab xpenah buat. Cam aku neh la. Hehehehee..!!

WRA said...

itu la Dayah...memang cantik pun semalam tu...tapi mungkin sebab tak biasa...masa akak first kena dulu pun, mcm tu la...lepas tu akak cuba biasakan diri...tapi biasakan diri pun, takat pakai lipstick dan foundation jer....tapi kira ok lah tu...

setiap kita sebenarnya cantik...cuma nak keluarkan jer kecantikan itu...akak sebenarnya dpt 'imaginekan' (jangan marah pulak hehe) betapa cantiknya masing-masing kalau kena gayanya...

ruru said...

meh la nak nengok gambo lepas mak over nye..
hehe..rileks la dayah, kita jgn rasa rendah diri di klgan mereka yg chantek..hehe..

Anonymous said...

Err...Kursus Pengembangan Staf? Bukan Kursus PERKEMBANGAN Staf ke?

hayad said...

anon--> yer yer, perkembangan staf. sy silap.

Followers