Rasa Sedih La Pulak, Huhu

Saya ke rumah Cik Nurul lagi hujung minggu ni. Tapi sekarang dah balik ke rumah saya balik. Biasanya petang Ahad baru bertolak balik ke rumah sendiri. Hari ni balik awal sikit sebab Cik Nurul nak ke kenduri kawen rakan satu sekolah dia. Lepas tu Cik Nurul nak mencari cincin perkahwinannya dengan tunang dia.

Minggu ni minggu terakhirlah kiranya saya melepak-lepak dan tidur di rumah Cik Nurul. 2 minggu lagi Cik Nurul akan sah menjadi isteri orang. Hurm, akhirnya rakan aku telah dirampas oleh En. Salehuddin. Huhu. Sedih siot!


Saya ni jenis yang tak duduk di rumah sendiri bila hujung minggu. Boleh dibilang dengan jari berapa kali je saya berhujung minggu di rumah sewa saya ni. Kadang-kadang ke rumah Cik Nurul, kadang-kadang ke rumah Cik Siti di Nilai. Tapi lepas ni tak dah la nampaknya. Cik Siti pulak dah dapat kerja baru di Terengganu. Dah seminggu dia keje di tempat baru. So dapat la dia balik ke kampung halaman dan duduk dengan mak dan ayahnya sekarang.

Lepas Cik Nurul kawen, tak tau nak lepak mana. Tak tau nak beronggeng dengan sape dah. Saya ni dah la tak ramai kawan. Setakat ni pikir nak balik kampung tetiap minggu je lah. Huhuhu. Sedih weh... Dulu masa zaman belajar, dikelilingi oleh ramai kawan-kawan. Lepas tu masing-masing keje. Hilang sikit koloni kawan-kawan. Tapi masih ada sikit-sikit, yang keje di daerah yang sama, still masih boleh berjumpa. Lepas tu sorang demi sorang dapat pasangan, dari berkapel terus la berkahwen. Akhirnya koloni kawan-kawan jadi semakin sikit dan hilang.

Dan sekarang tiba-tiba saya rasa sangat kehilangan. [tambah-tambah sekarang ni tengah dengar lagu-lagu sedih kat mp3, hukhuk] . Ada kadang-kadang tu saya sms, tak berbalas. Tambah-tambah yang dah kawen tu. Sebelum kawen, boleh je berkoling-koling dan berbalas-balas sms. Lepas kawen, most of them senyap jer. ( Orang yang dah kawen ni bz agaknya ek?)


Tapi dalam buku yang saya baca tu, kata penulisnya, even u dah kawen pun, jangan putuskan hubungan dengan kawan-kawan. Selalu-selalulah untuk hang out dan still berhubung dengan kawan-kawan. That would make ur husband respect u more becoz u r not 100% depends on him. [ tapi tak taulah saya kan. kalau dapat asben sporting maybe boleh lagi hang out dengan kawan-kawan].

Argghhh! Malas betul layan perasaan sedih ni. Ape nak buat sekarang ek?


Pegi marking paper xm budak-budak ko la Cikgu Dayah!!!

Eh suara sape tu?

Ohh, pen merah rupanya. Yelah yelah. Aku sambung marking la ni! Isk!

11 comments:

victoire said...

takpe2..
suh cikgu nurul ngan laki dia bace buku tuh.
tiap2 minggu laa lepak balik ngan dia jawabnye. hehehehe

Ezad said...

cikgu..

pi marking paper :)

DeeN said...

Salam,
Hehehe..dapat jugak kamu rasa apa yg telah aku rasa sebelum neh. Welkam to the klab! ;)

Apapun, last2 tetap tinggal kita sorang2. Hukhukhuk!

CJ said...

ehehe. kesian ko kan. moga2 ko cepat jga jodohnya. :)

hayad said...

keri--> hahaha, tak kan sesuke ati nk suh org bc buku tu plak kan.

ezad--> dah setel dah pun :)

Deen--> huhuhu. dayah dah termsk klab deen la ni? adoi

CJ--> isk ko ni. jgn la kesian kat aku. kang aku lg sedih. i don need the kesian. i need support :)

Anonymous said...

salam.
sabar je la kak dayah. sy pun tgh dilanda dilema ni. exams fever. sem ni byk tekanan la. tak sabar nk balik msia 7 jun ni. doakan sy diberi kekuatan jgk :)

Hafiz

Anonymous said...

salam.dayah.buat pertamer kalinya aku bagi komen.kesian lak aku kat kat hang.kalulah aku x balik ganu kan.leh gak kiter lepak melepak.aku terharu dengar rintihan hang.kalu rase nak mai ganu pun x per gak
aper2 pun,inslah kiter akan juper lagi

CJ said...

sabar dayah. aku percaya ko akan rasa tenang bila ko berfikiran positif. jodoh lambat atau cepat bkn kehendak kita. tp kita kena jga usaha utk dptkan jodoh tu.

insyallah hidup tk selamanya keseorangan. kita org melayu kaya adat. ko fhm maksud aku kan. hehe

[ni komen bkn kesian, tp support :)]

WRA said...

meh la berprogram bersama akak setiap weekend....musti ada program punyerrr....hehehehe

Yasz said...

hey cikgu...akukan ade..ape kah dikau telah melupakan diri ku ini?haha..wei jom g kayak kat putrajaya?ko kate nk masuk kelas swimming dah sign up ke blom?aku leh join..walaupun kudah pandai swim..ahha..ape2 aktvt..roger2 la aku wei..

Unknown said...

nasib kiter serupa je dayah..
sorg demi sorg yang bakal meninggalkan kite tuk pergi ke zaman lain...uwaaaaaaaaa

Followers