Meditasi Dalam Solat


Ilmu yang ada perlu dikongsi. Itu yang dipesan oleh Dr. Azhar. Saya bukanlah orang yang layak nak bercerita. Tapi Insya Allah, saya akan kongsikan sedikit demi sedikit ilmu yang saya dapat di Bengkel Meditasi Solat ni dalam tulisan-tulisan saya yang akan datang.

Tapi biarlah saya mempraktikkannya dahulu.



يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُون كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ

Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya! Amat besar kebenciannya di sisi Allah kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya. (as-soff:2-3)


Saya baru terlintas untuk terus menulis di blog apa yang saya belajar. Tapi tiba-tiba terbaca entry Kak Serikandi dan terbaca maksud ayat surah as-soff ni. Sedangkan saya sendiri belum mengamalkannya, dah memandai nak bercerita. Jadi, biarlah saya benar-benar mengamalkannya dulu.

Bagi sesiapa yang berminat untuk join dan belajar tentang meditasi dalam solat ni, boleh selalu rujuk blog Dr. Azhar. Kat situ selalu bagitau kursus-kursus yang akan datang. Macam-macam kursus ada. Boleh save pampletnya dalam bentuk Adobe Reader.

24 Mei nanti ada seminar Modal Sifar pulak. Saya plan nak join. Kalau sesiapa berminat, bank in duit cepat pada penganjur, nanti boleh kita pegi sama-sama :)


__________
Boleh juga rujuk di blog Meditasi Islam.






3 comments:

ازلينا ااحمد‬‎ said...

Dayah...kongsilah...
Cuba renungkan ayat ni. Saya dapat dari blog Ustaz Pahrol : http://genta-rasa.com/2009/05/03/peringatan-untuk-diri-diri-diri/#more-388

“Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan (baca: tuliskan), itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia…”

Masalahnya dayah...adakah kita pernah diuji dengan apa yang kita katakan...eheheheh

WRA said...

Tak semestinya kena betul2 praktik baru nak share...kekadang tu sambil praktik sambil share....apa jadi kalau kita tak praktik2? Sekurang2nya bila kita share, ada tekanan atau push utk kita amalkan....
Masa kita tak buat, mungkin cara share kita lain...dan bila kita dah buat, sharing kita lain pulak...menuntut ilmu memang tak pernah boleh berhenti....kalau terpaksa ulang benda sama pun, tak de salahnya....sbb dengan ulangan, maka akan dpt kemahiran hehehehe....

panjang la pulak celoteh kak wan ni haaaa....hehehe

hayad said...

insya allah, nanti dayah kongsikan :)

Followers