Hmmm

Semalam saya masuk bilik Lukisan Kejuruteraan (LK) . Saja nak tengok Kak Esha tengah buat kelas tambahan untuk LK. Tak ramai yang datang pun.

Saya pun usha-usha la diorang tengah lukis-lukis guna protaktor la jangka lukis la dan macam-macam alatan lagi la. Sape penah amek LK paham la kot ape yang diorang lukis. Saya haram tak paham. Tapi kat soalan tu suruh lukis bla bla bla menggunakan Tangen. Pandai je plak Si Farhan ni lukis.

"Huh, kalo tangen dalam kimia senang je lukis. Ni LK ntah-hape-hape. Susah je saya tengok".

"Mana ada susah cikgu". Kata Farhan. Dia ni budak Kimia saya jugak. Tapi Kimia lomah ya amat!

"Oooo, LK yang susah ni boleh je kamu lukis tangennye. Dalam kimia, soalan graf tu suruh cari rate of reaction guna tangen tak reti pulak. Yang susah reti buat, yang senang tak reti buat". Saje je bagi panas sikit ayat, hehehe. Lepas tu saya keluar.

Masa dalam kete Kak Esha kata, " Nak tau nak Farhan cakap ape tadi? Dia kata, aduhhhh, kena lagi dengan Cikgu Dayah. Saya memang tak boleh la Kimia ni. Tak nampak lansung. Macam mana ntah Cikgu Dayah boleh nampak".

"Hahahaha! Farhan..Farhan... Sabo je la".

Hmm, memang la. Potensi otak manusia lain-lain. Lelaki terutamanya lebih kepada subjek yang guna otak kanan, subjek yang mereka boleh bayangkan bentuk 3 Dimensinya. Contoh macam LK la. Lelaki boleh nampak bentuk rumah tu macam mana sebelum rumah tu siap dengan tengok pelan rumah tu je.Kalau saya, bab-bab 3D ni tak terbayang dek saya. Bab Pelan dan Dongakan masa Tingkatan 4 dan 5 dulu adalah topik yang paling saya tak suka.






_____________________
Macam takde mood nak updet blog. Rasa macam dapat virus Writer's Blocked pulak.

6 comments:

disturbia said...

hehehe.. sama le kita.. akak pun tak suka gak pelan n dongakan tuh...

khairnaj said...

hehehe... sy lagi ler. apa jer no2 yg kira2 mmg tak suka. tipikal masscomm

Sally said...

hmmmm..

hehe..ikut tajuk n3 ni..

WRA said...

pelan dan dongakan akak suka sebab ada lukis-lukis...hehehe...sama gak cam longitud latitud...kalau bab tangen sin cosin ni akak memang peningg...

Kasawari said...

lari tajuk sket..

selamat hari guru buat dayah.. jadi guru yang terbaik ya..

arsaili said...

salam.selamat hari guru yea..moga menjadi cikgu terbaik

Followers