Minggu Malas

Minggu ni saya memang malas sangat. Banyak keje yang saya tak buat. Takde feel nak siapkan keje-keje tu. Buku rekod mengajar tak buat. Minggu lepas punyer pun tak buat. (konon alasan sebab pergi kursus). Minggu ni punyer pun tak buat lagi. Huhu.

Ujian Intervensi 2 Kimia SPM pun saya tak tanda lagi. Saya dah cakap sorry kat students saya. Saya cakap saya tak tanda lagi.

"Takpe cikgu, takpe. Cikgu tak payah tanda pun takpe. Cikgu bagi je markah terus kat kitorang. Bagi 50 or 60 pun dah ok!". Kata si P. Salah sorang yang banyak mulut dalam kelas. Nak tau tak, dalam kelas saya tu yang buat bising, yang banyak cakap, yang kepoh, yang suke bergosip adalah pelajar-pelajar lelaki. Budak pompuan senyap jerrr...Tak banyak cakap dan tak banyak songeh.

"Banyak la kamu. Macam la boleh dapat 60. Entah-entah dapat 30 je. Saya rela tanda lagi kertas jawapan kamu semua !".

Pandai la diorang. Sebenarnya diorang pun malas nak tau markah masing-masing. Buku report kad ada yang parent tak tandatangan. Pasal diorang tak tunjuk. Masing-masing takut la tu pasal dapat banyak merah. Tapi students yang memang pandai tu memang tak sabar la nak tau markah masing-masing. Tak terkejar saya dengan kerja-kerja sekolah. Minggu depan dah start Ujian Diagnostik pulak. Ujian yang kedua tu pun tak tanda sepatah haram lagi.

Walaupun banyak keje, tapi saya tetap takde feel minggu ni. (Tapi ketiadaan mood dan feel dalam diri saya ni tiada kena mengena dengan cerita lelaki G*****G itu yer, hehehe). Saya cuma rasa malas giler. Mungkin sindrom berkursus hari tu tak hilang lagi kot. Bila ke kursus, walaupun agak kurang suka, tapi kita sedikit rilex kerana dapat keluar dari sekolah seketika. Ambil angin luar orang kata :)

Pagi tadi nampak Azwa kalut-kalut nak bawa budak ke mana ntah. Saya pun tanya la. Azwa kata nak bawa budak pergi Pusat Sains Negara. Ada ceramah kerjaya.

"Nak ikotttttt...." Kata saya.

Azwa suruh tanya Sarah the counselor. Pasal dia pegi dengan Sarah. Lepas tanya, Sarah bagi green light pulak. Sebab dia kata dia malas nak pegi. Lagipun tengah banyak keje kata dia. Saya pulak malas nak buat keje, tu yang gatai nak pegi :D

Kami pergi satu bus. Dekat je pun sekolah dengan Pusat Sains Negara. Ceramah tentang Career In Pharmacy. Hurrmmm, teringat dulu masa isi borang UPU pilihan 1-3 adalah farmasi. Tapi tak lekat satu pun. Yang lekat pilihan paling terakhir :p Lepas ceramah, ada jamuan makan dan lepas tu pelajar2 dibenarkan buat tour dalam Pusat Sains tu tengok pameran-pameran mana yang ada.

Saya dengan Azwa pun buat giler-giler kami cuba sumer benda. Budak-ke-mana-cikgu-ke-mana, hehe.

Ni kalau tak pakai baju kurung, mau je panjat sikit, baru nampak cool sikit gambo.

Reflection!

Cermin yang boleh ubah bentuk badan. Jadi pendek dan nampak gemuk :)




____________
Sebelum balik tadi, singgah pejabat. Nampak Azli*, pembantu pejabat. Saya tanya, ada lagi tak kursus-kursus? Tak kesah kursus apa. Saya nak pegi. Tak nak dok sekolah! ehe.







2 comments:

Life Of Aku said...

" kalau anda gagal merancang, anda merancang untuk gagal "

Moral : " Lesson Plan kena buat tiap-tiap hari " :)

achik said...

rajin lak nak gi kursus ek.. :D

Followers