Yeay!!! Sekolah dah Cuti!

Hari ni dah setat cuti sekolah. Hati dah tergedik-gedik nak balik kampung ni. Tambah-tambah tengok Nor dah balik semalam. Kitorang satu rumah dan satu sekolah. Nor tanya jugak nak balik sekali dia tak? Dia balik ke Kedah. Ikut hati nak je. Tapi saya tak mahu bawa script jawapan ke kampung. Takdenye saya akan tanda. So lebih baik saya stay back dulu di rumah sewa dan balik melenggang kangkung tanpa bawa apa-apa yang berkaitan pekerjaan sekolah. Hehehe.

Semalam ada sambutan Hari Guru peringkat sekolah. Sekolah kami sambut lewat sikit, lepas Mid Term Xm tamat. Meriah la jugak.


Walaupun sambut lewat, tapi aktiviti untuk hari guru dijalankan semasa minggu xm tu jugak. Kami buat pertandingan boling antara guru-guru. Main dekat Cineleisure, Damansara. Saya kalah. Dapat markah 179 jer, hehehe. Strike pun sekali je. Yang penting happy. Kalah menang letak belakang :p


Khamis malam jumaat pulak kami buat Majlis Bacaan Yassin dan Tahlil. Lepas tu ada BBQ di kawasan tapak perhimpunan. Bergotong-royong memasak dan membuat persediaan tempat sehari sebelum majlis. Seronok. Ramai juga cikgu-cikgu yang datang bawa famili, isteri dan anak-anak.



Perhimpunan pagi, Bacaan Ikrar dan Nyanyi lagu Kami Guru Malaysia serta penyampaian hadiah kepada semua guru.


Sukaneka sempat main satu game je sebab masa tak cukup. Last-last semua kumpulan jadi pemenang dan tiada pengalah :p

Tahun ni hadiah tak banyak la, kekekeke. Tak macam cikgu-cikgu sekolah rendah :) [Tu la, dulu mak ada suruh ngajo sekolah rendah, tapi tak nak, kekekeke]. Tapi siriyes, saya tak reti layan budak-budak. Sangat respek dengan cikgu sekolah rendah yang pandai layan budak-budak kecik.

Ok lah, nak mengemas bilik kejap. Selamat bercuti pada cikgu-cikgu sekolah semua. Jom kita rehat-rehat. Hip hip Horey!!! :)








7 comments:

disturbia said...

dayah..

happy holiday..
syoknya dia dapat balik kg ek

ruru said...

happy holiday dayah.mana tau balik kg ni g kenduri dpt bertemu si dia..:)

hayad said...

disturbia--> dayah tak blk lg la kak :)

ruru--> hahaha, maybe kot. wakakakaka :p

arsaili said...

salam..besnya ...selamat bercuti....

arsaili said...

salam..besnya ...selamat bercuti....

Hafiz said...

selamat bercuti dayah.

hayad said...

arsaili--> trimas! :)

Hafiz--> trimas jugak :)

Followers