Happy Teacher's Day!!!


Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru saya yang mengajar di Tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, matrikulasi, universiti dan semuanya yang pernah mengajar saya. Jasamu semua sangat dikenang.

Dulu penah jugak mengata cikgu, kata cikgu tak pandai ajor la, tak siap keje rumah (tapi jarang sebab saya budak yang rajin siapkan kerja rumah :D), penah tipu cikgu add math kata buku latihan hilang ( add math je saya malas sikit buat keje rumah sebab tak suke add math! hehehe ). Tapi secara keseluruhan rasanya saya adalah seorang pelajar yang obey la jugak semasa di sekolah, hahaha perasan! Tapi bila pikir balik menyesal pulak tak jadi nakal masa sekolah :p

Sekarang dah jadi cikgu baru kutahu betapa sakit kepala hotak dengan kerenah anak-anak murid. Ada yang dengar cakap kita, ada yang tak. Ada yang tak siapkan keje rumah kita bagi. Ada yang menyampah kat kita, hehehe. Ada jugak yang bengang kat kita, hik hik. [padan ngan muke aku :D]

Kepada para blogger yang bergelar guru, Selamat Hari Guru saya ucapkan. Tak tersebut satu persatu, tapi semua Cikgu-Cikgi yang berada di kiri blog saya ni, teruslah tegar berblog, hehehe.


Kepada sesiapa yang ingin menghantar hadiah kepada saya, sila-silalah berbuat demikian. Amat dialu-alukan. Tak cukup tangan, bakul akan saya sediakan, hahaha!


Guru bukan lagi lilin. Kita jadi besi waja pulaklah. Lagi dibakar lagi terang bersinar, bila dah sejuk, lebih keras daripada sebelumnya.
- Cikgu Wasabe-

9 comments:

disturbia said...

Selamat Hari Guru Dayah...

khairnaj said...

selamat hari guru buat cikgu dayah dengan ucapan Semoga Allah merahmati kamu dan cepat ler kawen...!! *lariik*

hayad said...

disturbia--> Untuk akak juga, selamat hari guru :)

Khainaj--> kak dayah nak adiah! :p

Hafiz said...

lupa pula sambutan Hari Guru di Malaysia. Selamat Menyambut Hari Guru yer, dayah.

p/s: ada dapat apa2 hadiah ker dari murid?

CJ said...

slmt hari guru dayah.

gayu guru gerai nyamai.

ekekeke

hayad said...

Hafiz--> thanx. setakat ni br dapat seketul coklat TOBLERONE, hehehe.

CJ--> oit CJ! ko ckp ape aa? mencarut ek? hahaha

Alex Lacey said...

Selamat Hari Guru...sekolah bila celebrate?

mrsazi said...

selamat ari guru dayah!

hayad said...

alex lacey--> sek dayah celebrate 29hb nnt. lps budak2 xm.

mrsazi--> terima kasih kak apple!

Followers