Syoh! Syoh!

Disebabkan Cikgu Jawe dah halau saya suh balik, jadinya esok saya akan balik semula ke kota tempat saya mencari makan itu.



Sesat Di Kuala Lumpur

Dosa Dan Pahala Bercampur

Tapi Kita Perlu Hidup

Kita Perlu Terus Hidup

Terima Kasih Tuan Dan Nyonya

Doa Selamat Kami Pohonkan

Pada Tuhan Maha Kuasa

Tuhan Maha Kuasa

Mungkin Kita Akan Temui

Kebahagiaan Di Kuala Lumpur

Dan Mungkin

Kita Akan Kecewa

Mungkin Kita Akan Jadi Kaya

Dalam Lumpur

Mungkin Kita Akan Terpedaya

Mungkin Kita Akan Jadi Kaya

Serta Lupa Pada Asalnya


Semasa saya menjadi penganggur selama 8 bulan dulu saya sering memperdengarkan lagu nih. Mungkin akibat dari sumpahan lagu ni maka saya telah sesat ke sana. Masa dapt tahu tu saya menangis. Tapi tidak mengapa. Sila perhatikan ayat yang telah saya BOLD pada lirik di atas.

Hahaha... Kaya... Kaya... Tapi Insya Allah tak terpedaya ;)

Saya sempat siapkan Biskut Famous Amos ni untuk dibawa balik. Lebih baik buat sendiri kan. Lagi sedap dari jenama Famous Amos tu sendiri.Opps, termasuk dalam bakul pulak saya!



Nak letak atas meja saya dalam bilik guru. Leh jugak mengunyap-ngunyap sambil semak kerja budak. Wah, rajinnya saya! Sambil makan pun masih menjalankan tanggungjawab, hahaha. Leh juga dijadikan kudapan semasa menganyam ketupat, hiii..hiii..hiii..

Untung-untung ada pulak yang nak buat tempahan. Hahahaha..Kaya..Kaya...

Ahhh, merepek dah la saya ni. Dah la, nak balik dah la. Chow!!!

9 comments:

Anonymous said...

nak biskut!.. tak kira. =)

hakim dirani said...

Itu orang panggil sambil menyelam sambil minum air. he he

Azhar Ahmad said...

Halaaaa, nak la biskut tuuuuuuu

Anonymous said...

coklat chip ke ape?
kalubukan choc chip nak resepi tu:P
bley ke?
hehehe

Ina said...

Haah lg sedap wat sndiri. Adus xtahan tgk biskut Dayah. Tp kene 'puasa' dlu ni pas bersalin br buat plak. Kalo tk nnt kang lg menjd2 glucose kiter naik masa check-up hihi

arianna adrizal said...

dayah,
meh ahkak rasa sket.. kalau mengena dgn selera ahkakk ni, bole la akak order.. kata nk kaya kan.. kan.. ha, meh sket! ;D

. said...

cikgu, kita memang serupa. Sudah menjadi aspirasi saya untuk bergelar insan berduit dan kaya raya

Hahaha! :)

Saya rasa macam nak buat sama jer kuih tu. Kita kaya sama-sama :)!

Boleh?

Unknown said...

dayah.. kalo aku nak tempah kukis ko tu.. time bila yg boleh?

hayad said...

cikgu jawe--> nak biskut?? amek la.tu aku dah ltk kt blog tu

hakim dirani--> tp tak leh minum air byk2. nnt tak leh tenggelam pulak. timbul jadinya pasal perut dah kembung.

azhar ahmad--> sila lihat jawapan utk cikgu jawe.sm jawapan utk awak,haha

ruru--> Biskut Famous Amos saya juga dikenali sebagai coklat chip. so nk resepi jgk ke? :)

dandelion--> ha, ibu mengndung pantang dulu nooo ;)

arianna adrizal--> ala, camne nk bg rasa.tunggu lah nk dkt raya nnt :D

aiysyah--> iyer? tu la kan.money is not everything.but everything need money

lindosh--> tunggu aku beli oven.then bila2 ko leh tempah,hee hee hee

Followers