Seorang Gadis Bertumit Tinggi

Dengan gaya yang dicontrol. Lalu depan kelas-kelas. Satu demi satu kelas dilepasi. Derapan kasut diperlahankan. Tak mahu ganggu budak-budak yang sedang menjawab soalan.

Sekarang menuju ke tangga. Tiba di anak tangga ke-5. Tak semena-mena, terpeleot! Cinabeng! Satu floor sunyi sepi. Pasal minggu exam. Sayup-sayup dengar budak gelak-gelak. Tangga tu depan kelas 5Z.

Sandal tumit tinggi ni memang hampeh! Penat je beli. Alan Delon pulak tu! Sebelum ni ok je. Tak pernah pun terpelecok. Ke sebab sebelum ni kasut-kasut tu semua cap ayam. Cap bangsawan ni mengada-ngada pulak!

Rasa nak pakai selipar jepun je esok. Uwaaaa!!!!! Maluuuuuu!!!!! Nak masuk muka dalam bakul!

Tak pun , nak jadi macam Elyana je boleh tak??? Masuk kelas berkaki ayam,haha!

14 comments:

cikgu jawe said...

haha.. tukar je le kasut tuh. pakai selipar jepun. kalau nk jaga keayuan ko tuh, pakai le kasut yg takde tumit.

jgn le kaki ayam pula. nanti org kata ko zalim. ayam punya kaki pun nk kebas ke?..

tu terpeleot tuh ada rakam kt youtube tak? haha

NuRuL said...

haha..aku boleh bayangkan camne nk cover malu tuh dayah..hehe..aku penah jatuh gak kt tangga tp sib baik takde org perasan..huahua:)

hayad said...

cikgu jawe--> aku terpeleot dlm 0.00009 saat je.pendek sgt nk msk dlm utube pon :p

nurul--> xde org pasan xpe ar. ni bebudak nmpk.ampeh btul!

Pa'chik said...

hikhikhik....

mohzamosri said...

padan muka

faisal said...

hahahahaaa,nak pengsan gelak..sbb teringat ada sorang teache dulu masa sekolah jatuh terduduk sbb kasut tu tinggi sangat,hihi

Azhar Ahmad said...

Aduhhhh, cikgu terpelecok pula....

hayad said...

pa'chik--> ooo,gelak ek?

mohzamosri--> huhu

faisal--> sy takde la jatuh terduduk.just terpeleot sket je,tp kuar jgk la gaya spastik tu,hahaha

azhar ahmad--> hehehehe :D

Khairnaj said...

ala cikgu pakai jer sarung kaki macam elyana tu. buat dunno jer sudah. Balik dari sekolah pi catwalk kat Bukit Bintang kot2 jumpa ellyana pastu bleh buat group tak suka pakai kasut. heheheh

achik said...

hahaha.. *gelak guling2* =))

akirasuri said...

Hahak!
Sebab tulah aku tak suka pakai kasut tinggi =))
Biarlah aku pendek asalkan tak terpelecok.. :))

k-riey said...

gile lawak.
abih laa kene gelak ngan brahim besor and the gang nanti, ha ha ha.

sies best bace kisah hidup seorang cikgu nih.
baru kite tau cam ne pening cikgu kite dulu layan kerenah kite yang suke ponteng dan beribu alasan ni, hehehe.
Insya Allah i will be a teacher too 1 day!

hayad said...

khairnaj--> pki stokin belang2 kan?ok gak tuh,haha

achik--> ooo, gelak ek? achik jth tangga plak pasni, padan muke,kekeke

akirasuri--> kt ske kena pki supaya jd sama tinggi dgn bdk, tu pun masih tak melepasi,hikhik

k-riey--> seb baik bkn dpn kls ibrahim k-riey.kalo tak mmg mntak tuko sek la saya :D

arianna adrizal said...

laa.. nasib baek kasut bangsawan ku tak buat perangai. hihiks!

Followers