Minum Kopi


Disebabkan esok saya tiada kelas (kerana saya keluar kawasan sekolah atas tugasan lain), jadi pada malamnya saya tidak perlu membuat persiapan untuk mengajar esoknya :p Tiba-tiba ada 2 orang rakan mengajak keluar. Bagai orang mengantuk disorong bantal teruslah bersetuju.

Tak sangka pula jumpa Tengku di Old Town.

"Hye cikgu!". Sambil hulur tangan bersalam. Sejuk rasa hati. Kalau la semua anak murid baik macam Tengku, amannnn rasa donia, hehehe.

"Hye!". Sambil saya senyum pada seorang lelaki dan seorang perempuan di meja yang sama dengan Tengku.

"Your brother?". Sambil memaksudkan lelaki tersebut.

"No, my sister's boyfren". Kelihatan Tengku serba salah mahu memperkenalkan lelaki itu sambil dia pandang-pandang kakaknya dulu, haha.

"Oooo". Senyum. Saya dan teman-teman terus memilih tempat yang sesuai.

Tiba-tiba terfikir. Kenapa la aku pi tanya lelaki tu sapa. Awat tak tanya perempuan tu sapa. Kan better tanya perempuan tu sapa. Adehhh...

16 comments:

Bunga Rampai said...

Mujur ada kopi sebagai penenang :-)

Salam..

Anonymous said...

dari n3 ni, aku dapati awak normal. normal apa?. sbb cenderung bertanya ttg lelaki tuh. maknanya ko dh sampai seru. seru apa? seru nak minta kawen.

wakakakkakaa!!

lariiiikkkkkkkkkkkkk!!

hayad said...

bunga rampai--> yer, nasib baik ada kopi :)

cikgu jawe--> banyak la ko!!!

victoire said...

arap cikgu saye pun kate gini ke saye..
kalu tak, takkan dia bayor sume saye ngan mmber makan malam tu kan.. hehe

AinulMalik said...

heheehee..takpe..jangan memalu..hehe..
betul2 bagusla Tengku tu, still ade budi bahasa lagi..

Ina said...

hehehe sure kakak dia dlm ati pk ehhh bf aku yg ditanya? aku ni? hohoho. sbb kiter slalu terkena berada dlm situasi kakak tengku tu. dh kawin pn still mcm tu jugak ;P

Anonymous said...

malu bertanya sesat jalan.. ekeke

Azhar Ahmad said...

Atau cikgu hayad sudah tertarik dengan lelaki itu! Hahhahahaha

me3n said...

heeheh. teringat kat bf laa tuh. lol.

NuRuL said...

mana sedap..kopi radix ker kopi di old town tuh..hehe..sesekali dapat membuat tugasan di luar sekolah amat lar best kan..hehe

13may said...

alaa...takat tanya ajer...takde hal punya...huhhu

achik said...

biasa la tu.. soalan spontan.. ;p

kakLuna said...

takpe...berbahase namanya tu... :P

jagoan said...

Sekadar bertanya takpe. Macam kat kaunter pertanyaan la...

hayad said...

k-riey--> best kan kalo dpt cikgu belanja :D

ainul--> tak sumer la yg berbudi bahasa.amat jrg utk ditemui

dandelion--> laa ye ker? rs jeles tak time tu...hehehe

yginsaf--> yes, i agree :)

azhar ahmad--> xde keje!

ad3ck--> mana adeee!

nurul--> mst la kopi radix :)

13may--> iyer ke pakar cinta? kekkeeke

achik--> btul! btl! :D

kak luna--> ha ah,hehehe

ah tok--> betul sekali ah tok.thanx dtg jenguk cni :)

SisHoney said...

sbg perempuan kecenderungan die mst lebih kepada lelaki...so it's normal when u ask about that guy *smile.{hensem ke~hahahaha}

Followers