Entry Di Kala Kebosanan

Bosan tahap gaban weh!!!

Tak betah betul rasanya memerap di rumah je. Memang saya ni tak boleh duduk lama-lama dalam rumah la rasanya. Rasa macam lagi banyak masa terbuang ada lah.

Cuti sekolah bulan 5 nanti ni kena plan awal-awal sikit la. Kena plan dengan membe or kazen untuk pergi ke mana-mana dalam Malaysia nih. Setakat ni yang mampu dalam Malysio ajolah! :D

Untuk mengisi masa lapang saya yang banyak terbuang, maka suatu petang saya pun mengikut emak ke kebun pisang di belakang rumah. Tiap-tiap petang memang mak akan turun ke lembah tu untuk mencangkul, merumput dan seangkatan dengannya. Saya? Tolong tengok ajelah! hehe :D

"Ce kamu amek gambo pisang nun ha? Jantung dia dah keluor, tapi pokok kecik lagi".

"Mana? Mana?". Dengan gaya yang amat teruja segera saya mencari pokok pisang yang dimaksudkan. Memang dari awal dah bawa camera pasal cadangnya nak mengambil gambar-gambar macro.


Nah! Ni la pokok pisang yang bercambah dari batang pisang yang dah ditebang dan sudah mengeluarkan jantung. Pelik tak weh? Cakap la pelik. Plz...plz.. hahaha.



Gambar batu ni pula saya snap semasa saya berada di atas Gunung Machincang, Langkawi. Anda semua nampak tak apa yang saya nampak??? Kalau tak nampak maknanya.... :p

Errr... Itu saja pelajaran hari ini. Anda semua boleh bersurai :D

7 comments:

khairnaj said...

itu ler pisang berjantung dua kali.

Pa'chik said...

tak pelik ah..

err.. kawan ko tu kongsi tarikh lahir ngan bekas menteri tol lah.. heheh... satu kebanggaan tu... :)

Azhar Ahmad said...

Kamu menyeramkan saya... batu itu... seremmmm

hayad said...

khairnaj--> ye lah agaknya :)

pa'chik--> pa'chik tu mmmg, apa2 bkn nak sokong. dia je yg betul,hahahaha.

pa'chik g la tye dia sama ada dia bangga atau tak,hehehe

azhar ahmad--> haha...mcm wat2 seram je gayanya

Khairnaj said...

cikgu, taknak belanja sy ker??? dapat 5A siot... tapi add matah gagal. matah tak kedit. kimai fizik cukup2 makan.

Kasawari said...

HAri tu gi Gunung Machinchang tak nampak pun batu tu, eh apa eh batu tu ada.. tak nampak apa pun.. he he.. nampak optimus prime transformer ada la.. he he

hayad said...

khairnaj--> belanje??? dtg la KL dlu :p

kasawari--> tu la..sy ni jurugambar profesional. yg pro je leh nmpk,hahaha.riak sekejap :p

Followers