Hujung Minggu Yang Hampeh

Hujung minggu kali ni rasa macam bengong sangat! Jarang amat berhujung minggu di rumah sewa ni, terperap tak keluar-keluar. Saya esemes ramai kawan untuk diajak keluar. Semua membalas dengan balasan yang mengecewakan. Tiba-tiba rasa bengkek! Tiba-tiba rasa hangin! Tiba-tiba rasa sedih... sob! sob!

Saya nak ajak makan Big Apple Donut. Dengan niat untuk membelanja. Saya paham, sekarang hujung bulan. Ramai yang sengkek. Saya yang baik hati lagi berjiwa murni ini amat memahami kondisi anda semua. Saya tidak kisah pun kalau nak belanja. Orang kata kalau mahu jadi kaya kena selalu belanja orang makan. Nanti murahlah rezeki. Saya mahu jadi kaya lor... Jadi sekiranya saya mengajak anda keluar sila-silalah 'free'kan masa anda untuk dibelanja oleh saya.

Saya semakin tensen terperap dalam rumah. Akhirnya mengambil keputusan ke kedai di depan rumah. Masuk dalam saloon.

"Kak, saya nak potong rambut".

"Nak gunting macam mana?".

"Kasi pendek terus!".

"Okey!".

Ahhh, legaaaaa. Rasa ringan kepala hotak. Sekarang saya nak bancuh kopi RADIX sambil layan gelak pada jawapan-jawapan Kimia yang budak-budak saya jawab. Lagi lawak dari Majalah Ujang. Tapi dalam pada gelak tu, terselit juga rasa sedih. Kenapa la korang jawab macam ni? Tu la korang, cikgu ajar kat depan dengan bersungguh-sungguh, korang main-main, buat dengar tak dengar je. Sedih tau tak?

Dah la, malas betul nak layan emo-emo ni. Layan kopi RADIX lagi best! ~Mai secawaaannnn~



__________
Cerekarama bertajuk Ihsan di tv3 semalam sangat best! Tiba-tiba takut kalau ada perkara yang dibuat mengecilkan hati mak. Alamak! Hutang mak RM2k belom bayar lagi. Nanti ye mak, tunggu dapat tunggakan, hehehe :D



15 comments:

Anonymous said...

tu le dayah.. awat tak ajak aku keluar makan. nk juga rasa kena belanja anak dare.. hehe..

woit.. ko potong pendek ke botak? jgn ikut mcm britney gila tu eh.

kalau boring, jom layan bayu laut sambil saksi ombak mendesir.. :)

NuRuL said...

adeh..rugi tul aku..kalo tak mesti leh makan big apple org tuh blanje..hehe

Ina said...

Hehe kiter dlu masa matrik ada skali tension + bosan sgt! Btw kiter dlu Asasi UM.. life mmg mcm dh msk univ bebetul. Weekend2 je blk rumah yg sekentut away. Masa kt rmh tu ngadap cermin dlm bilik sorg2 pk apa nk buat. Last2 potong rmbut depan smpi terover kontot jd mcm org iban plak.

Last year tension dgn hubby.. kiter potong rambut pjg prs pinggang smpi ke bahu hohoho.

Tapi.. puas ati! Ilang tension + bosan! :D

akirasuri said...

Laaa!
Awat tak esemes aku!
kalau tak boleh aku makan pree arini..
ha ha ha! =))

Tanda kertas xm budak uni pun lawak.. ka ka ka!
Jawapan ntah hape-hape jek :))
Sampai anak buah aku pena tanya, "apsal tulisan budak-budak uni ni buruk sangat.."
keh keh keh!

Azhar Ahmad said...

hahahha, teringat dulu. Kawan saya....

Soalannya, apakah nama proses pengasingan hasil-hasil dari petroleum.

Tau dia jawab apa?

Pemeringkatan dua kali Seri Murni...

Nguahahahha

Pa'chik said...

ntahnya... pesal tak esemes aku je... hahaha....

AinulMalik said...

baiknye hati dayah ni..bagusnyee nak blanje..big apple plak tu..hehe..
a'ah..cite tu sedihle..mulenye memang dah ngantuk tapi sanggup tahan mata sampai cite abis..tapi melampau betul si nordin tu..geram rasa!

arianna adrizal said...

aiseh... sian 'kami' yg tak msuk senarai kwn tu. huhu~

Anonymous said...

jom cikgu sy bellanja keropok lekor. mybe hujung minggu ni sy nak pi ranu. nak pi usya awek2 kat sana. tak nak pesan pape ker???

hayad said...

cikgu jawe--> aku ptg pendek la,bkn botak...

nurul--> tu la hang..rugi arrr

dandelion--> kita ni cam serupa je perangai,hehe. dlu rambut dayah pun pjg paras pinggang :)

akirasuri--> tu yg aku msg kt ym ko tu..tp ko not on my desk plak.sapa suh,hahaha

azhar ahmad--> hehehehehe (gelak ngada2)

pa'chik--> xmo ajak pa'chik.kuat melantak.abeh kopak kang,hahaha

ainul--> mmg geram pun kan.citer tu ala2 citer janji seorang anak lakonan zizan nin,kan?

kak anne--> leh je nak banjer, tp segan la nk jumpe kak anne :p

khairnaj--> ala, dah jemu mkn kopok lekor :p

achik said...

awat x esemes daku.. daku pun dah jatuh chenta ngan big apple donut tu.. *x sedar pipi dah makin gebuss cam donut tu gak*.. hak hak.. ;p

hayad said...

ACHIK--> xde no fon achik la.bg ah.bosan2 leh kuar sama2 :D

akirasuri said...

laaaa!!
awat tak esemes aku..
huwaaaa!!! *sambil tepuk-tepuk dada*

hayad said...

akirasuri--> haah, kan? np aku tak sms ko ek? hehhehe

arianna adrizal said...

segan? awatnye.. ooo lupe plak. akak ni mkn org kan..

ceh! ;p

Followers