Dah Musim Durian

Saya bosan. Nak main komputer adik sekor tu tengah guna. Layan MySpace dia la yang kononnya fofular sangat tu. Saya tak tahu nak buat ape. Nampak 3 biji durian atas pangkin bawah rumah. Saya ambil bawa masuk dalam rumah.

Ambil candung dan belah.

Alololo, comeynye dia. Geram!

Nyam! Nyam!

"Oi dibah! Nak deghoyan tak?"

"Haaa, ape?"

Eee, pekak! Pasang lagu kuat sangat la tu!

"Nak deghoyan takkkk???!!!". Memekik sikit.

"Tak nak."

Ok, fine. Saya makan sorang-sorang. Nyam nyam!


Slurp slurp! Sambil jilat jari.

Saya datang dekat dibah, tengok apa yang sedang dia layari. Saya datang dekat sangat.

Tiba-tiba...

"Errkkkkk.......!!!"

"Woi!! Bau deghoyan! Aku tak suke betul bau deghoyan. Bengong punyer Kak Yong".

Hahaha. Padan muke!


Oi Kome!
Deghoyan dah berbunga
Mari kita minang anak dara.

Anak dara
Anak dara Bota
Teman jumpe di Padang Tenggala

Err, pastu tak ingat dah. Korang sambung sendiri lagu Os ni :p

8 comments:

hafiz238 said...

ni tiga biji deghoyan makan sorang ajer ker? banyak tu....

hayad said...

hafiz--> durian ni kecik2 jer. mmg spesies comey. tu psl 3 bijik no hal sy mkn sorg :D

Lea Dzahir said...

kite pun sempat makan deghoyan di kuale.. hehe.. :D sodap.. :P

arejue said...

uihh...sedapnya durian....ada kebun sendiri ke? Buleh jual kat akak sikit tak?

ad3ck said...

yang 'kucing tido' tuh mmg tak boleh lepas LOL

nUr@dDeEn said...

Hoh!
Err..
Err..
No komen!
Aku tak makan deghoyan!
Sejak aku kecik2 lagi aku memang phobia dgn deghoyan!
Hoh!

ruru said...

dayah..
aku la...dak bota yg tinggal kat kg pdg tenggala tu :p
tak caye ke?
betoi taw..ekekeke

hayad said...

lea dzahir--> deghoyan kuala mmg sedap! :)

arejue--> aah, kebun sendiri ;)

ad3ck--> kucing tido dah hampir pupus,huhu

nur@ddeen--> lor, mat salleh pun mkn la ni :p

ruru--> haha, perasan la tu. xpe la, aku kasi can ko mengaku :p

Followers