Cookies

Dah lama tak pergi belajar dan juga buat biskut dan kek. Terlalu bizi kebelakangan ini. Tapi raya yang akan datang ini kena juga buat bisnes biskut raya. Di kampung memang dah ada permintaan pada biskut-biskut yang biasa saya buat. Oven pun dah beli 2 bulan lepas. Sekarang kena beli dulang-dulang serta alatan-alatan yang seangkatan dengannya. Bahan-bahan untuk buat cookies pun kena beli dah juga ni.

Pagi tadi pergi belajar beberapa jenis biskut di Taman Ehsan, Kepong. Pergi dengan Kak Asriah dan Kak Farid, rakan sekerja di sekolah saya.


OAT CAPUCCINO COOKIES
( I like this cookies very much! Crunchy!)

CHOCOLATE CHIP PEANUT CRUNCHY
(Saya rasa saya lebih suka resepi yang selalu saya buat tu dari resepi yang ini)

CHOCOLATE ALMOND STRIP
(Saya tak berapa suka, tapi housemate kata sedap)

BISKUT TEPUNG KACANG HIJAU
( Saya tak suka. Maybe sebab rasa kacang hijau. Tapi untuk bagi mak-mak mentua memang sesuai. Pasti anda akan disayangi oleh mak mentua anda, hik hik)

TWIN CHOCOLATE STRAWBERRY
( Ermm... budak-budak mungkin suka. Tapi kalau saya memang tak berapa suka rasanya)

I got 6 recepies for RM60. Satu lagi biskut terlupa nak ambil gambar. Tapi untuk jual saya rasa saya pilih OAT CAPUCCINO COOKIES.



________
Esok sekolah. Saya dah tak buat relief hari Isnin tapi kena mengajar PJK pulak hari Isnin. Arghhh! I dont like PJK!



11 comments:

jeff said...

Salam.

wah persiapan awal utk raya nampaknya. elok juga kalau kamu tubuhkan Kelab Cookies kat sekolah. boleh perturunkan ilmu membuat kuih raya kpd budak2 tu :)

mmm .. saya kembali ke blog buat sementara krn menuliskan cerita-cerita yg masih tertunggak

cikgu jawe said...

pssssttt!! bak meh sebungkus dua free.. hehe

k-riey said...

biskut raye nih paling best dimakan depan tv.
kang mase raye banyak muvi.
ambik setabung makan sengsorang dpan tv. hahahaha

BaniHassim said...

Waaa...biskot sumer sedap=sedap...
Teringat raye...
Bulan pose pun dah nak dkt nih..

BaniHassim said...

Waaa...biskot sumer sedap=sedap...
Teringat raye...
Bulan pose pun dah nak dkt nih..

CikguZue said...

sedap nampaknye dan berkaler2...

kalau ada resepinye, boleh saya cuba2 buat kat UK ni. ermmmm....kena bayar ke? hehehe....

tuantanah said...

Saya pun tak suka PJK time sekolah dulu.

Ala Dayah... tak payah bagi mak mentua rasa biskut tu pun tak apa, kalau dah rajin masak konfem mak mentua sayang. ;)

hayad said...

jeff--> xsempat nak tubuh la en.jeff. keje pengkeranian byk sgt,kekeke

cikgu jawe--> eh, jd ejen kueh raya aku nak tak? :D

k-riey--> btul2! smbil minum dgn air oren!

banihashim--> aah, puasa dah nk dekat

cikguzue--> nak resepi? kena private emel,hehehe

tuantanah--> itu promo utk anak2 mentua yg mls masak kueh raya. so leh tempah dgn saya,hehehe

ruru said...

teman udah agak..
kamu mesti xsabo nak buat biskut kan..
hehehe..bestnye kamu dayah..
i xtau le bila lagi nak buat bisnes ni..xckup duit nak beli oven..tolong jual biskut kamu leh la :P

hayad said...

ruru--> betul ke leh jd ejen tlg jual neh? ehe

SoFie NuR said...

biskut raya..bes2...jgn lupe poskan ke cni ckit...hehe...

Followers