Sudah Settle Menghantar Adik

Semalam dah selamat menghantar adik ke Uitm Seri Iskandar. Lepas tu terlupa bawak kamera. Tak jauh lagi dari rumah sedar kamera tiada dalam beg . Mintak pakcik pusing balik, tapi kata dia tak elok patah balik kalau dah keluar. Kalau dah tertinggal, tertinggal je lah. Hmmm, ikutkan je la kata orang-orang tua.


Kalau kita orang-orang muda ni patah je balik kalau ada benda tinggal ye tak? hehehe.


Jadinya tak dapat la nak bergambo kenangan menghantar adik. Tak dapat merakamkan la acara-acara tersebut. Dan perasaan saya juga sedikit rasa tak selesa sebab tidak bersama kamera. Sebab dah biasa, ke mana-mana mesti bawa kamera. Huhu.


Masa nak balik, adik cakap dia macam sedih, but i told her no need to feel sad or cry. Bukan jauh pun. Still dalam Perak. Dulu masa saya masuk matrik kat Kuala Pilah, berair jugak air mata bila family dah blah tu. Ada sorang budak pompuan tu saya nampak dia menangis juga, siap peluk-peluk ayah dia lagi. Maybe dia orang jauh, tercampak ke Perak.


Bila tengok adik masuk U, suasana kampus, hostel, rasa macam nak ganti je tempat dia, hehehe. Saya cakap kalau kita ada magik, kita tuka. Ko pegi keje, aku masuk belajo. Hmmm, belajo tetap best walaupun kita belajo dengan tidak bersungguh-sungguh [macam saya dulu, kekekeke].


Kononnya nak buat keje sekolah kat kampung. Nak isi buku report card students dan nak keep in markah dalam excell. Sekali markah-markah budak yang dah saya tulis dalam scoring sheet, saya tak bawak. Sia-sia je bawa buku report card. Hampeh betul la. Dah la bus ke KL pukul 6 petang nanti, sampai rumah mesti dah dalam pukul 10 lebih. Adoi la. Tu la, careless, tak cek awal-awal. Borang markah budak tu saya pergi selit dalam Buku Rancangan Mengajar yang sudah saya hantar pada Ketua Bidang untuk ditandatangani seperti biasa.


Nampaknya sekarang ni kerja yang saya boleh buat adalah, menyediakan teks bagi mengacarakan Majlis Watikah Perlantikan Pengawas Sekolah esok.





______________
Bosan juga adik saya takde kat rumah. Bosan sebab takde kawan bergaduh :D



3 comments:

WRA said...

Laaa...Dayah dulu matriks kat Kuala Pilah ker? Akak pun sama...tapi akak ni among batch yg pioneer....masa tu Kuala Pilah masih lagi tanah gersang gituu...mcm padang pasir...ishhhk, nostalgia nyaaaa....

en_me said...

me pun baru balek dr sarawak anto anak gi unimas.. jauhh sehhh

hayad said...

Rohaniah--> laa, ye ke? kak wan pun matrik kuala pilah. mcm ada je link kita ni kan? hehehe. mmg sgt nostalgia dok kuala pilah :)

en_me--> jauh berjalan luas pandangan :)

Followers