My Pet

Bulan 12 tahun lepas saya beli Chot dan Coco ni. Lihatlah foto-foto meraka. Cute kan? :) Arnab ni mak yang banyak jaga. Tapi gatai mengaku my pet pulak kan, hehehe.



Semakin hari mereka membesar menjadi arnab yang super comel :D




Dibiarkan lepas bebas dalam rumah [kadang-kadang je la].


Dulu sebesar tapak tangan saya je.... Sekarang....
















Dah terlebih-lebih. Erm, goreng pun sodap neh!

Sekarang mereka dah tak boleh duduk dalam rumah. Kencing berak yang teramat kerap dan banyak. Dah panggil tukang untuk buat reban diorang, tapi tukang tu tak la datang-datang rumah nak mai buat. Mentang-mentang la dia dapat buat projek rumah orang besor-besor, rumah kecik untuk arnab ni bolayan la ek?


Sabo je la.



________________
Dah lama takde kucing sebagai pet sejak kematian Uteh dan Bulat.




Bulat dalam kenangan. I miss u so much Bulat. Sob! Sob!








6 comments:

@yue said...

comyenya chot+coco ni dayah..
mmg! goreng pn sodap..
tp pelok lg sodap..hakhak..
xsmpai ati nk goreng dh...

achik said...

daku sgt suka arnabbbbbbbb.. super cute!!!
masa kecik dulu penah bela.. sampai arnab tu beranak pinak.. bila daku duk asrama, mak aku sedekah je kat orang sbb xde sape nak jaga.. ;p

tchersally said...

Dayah..arnab mmg comey..dulu kami ade bela sepasang..yg jenis bulu lebat..Coco dgn Comot ..tp bila dah start membiak..alahaiiii..tak larat laaa..kerja beranak manjang!! arnab kan ade 2 set uterus..bole pregnan 2 set berbeza sekali gus..adoiyaiii..mujor manusia tak cenggitu..

buat sate pon sodap!! tapi adakah sanggup??

Mazarina said...

cumelll...ade mase masuk snih http://pagi-terang.blogspot.com

hayad said...

@yue--> tu la, mmg tak sampai hati nk grg.

achik--> ooo suke jgk ek? tu la, arnab kt kg tu mak yg bela byknya pun :)

tchersaLLy--> ooo ye ke kak sally, saya dh tak ingat dah bab2 bio ni.

maza--> akhirnya ko berblog kembali maza. thanx for the url :)

nik awin said...

comel.....!!!!!!!!!!!!!!!!!

tp akak prefer kucin dari bunny

Followers