Over 18

Ber-es-em-es dengan fiq. Antara soalan yang ditanya beliau, bila mahu kawen? Saya jawab, saya pun tak tahu, pasal saya tak tahu apa yang ditulis di Loh Mahfuz sana.

Hari tu di sekolah, semasa tengah mengemas-ngemas meja kerja di hujung minggu, Azwa membangkitkan persoalan yang sama. Sebab dia tiba-tiba dapat es-em-es dari seorang rakan dia yang minta alamat untuk diposkan kad wangi.

Saya ada beberapa impian yang nak dilaksanakan sebelum saya kawen. Saya kata pada Azwa, "Kalau boleh sebelum kawen, aku nak pi blajo 3 benda ni dulu. Menunggang kuda, memanah dan berenang". Setakat ni berenang secara bodo-bodo je boleh la.

Lepas tu Azwa balas, "Ko tak payah tunggu sebelum kawen. Kawen nanti ko t*ngg*ng la l*k* ko". Ooo shit! Dirty minded u Azwa, hahahaha. Nasib baik dalam bilik guru tu kami berdua jer.

Lepas tu dia sambung lagi. "Bukan takat menunggang, memanah dan berenang sekali. Pakej!" Huahuahua.

Oh, maaf la kepada pembaca sekalian. Entry yang satu ni sedikit kebiruan. Pertama kali saya meng18sxkan entry blog saya. Huhu.


Bercakap tentang perkahwinan, saya yakin semua wanita mempunyai impian dan visi untuk berkahwin. Perkahwinan kan ke sesuatu yang suci. Some women think they can live without men. Tapi macam tak betul je kan? Bukankah Allah menjadi setiap perkara itu berpasangan. And why go against God for what He has order you to do.


Tapi yang pasti, bila ada kelapangan dan kewangan yang mencukupi saya pasti akan pergi ke kelas menunggang kuda, memanah dan berenang. Ada sesapa yang sama minat macam saya? Boleh la kita ke kelas sama-sama nanti :p

9 comments:

Cikgu jawe said...

aku pun teringin menunggang kuda, berenang dn memanah.

:)

aku naik kuda kt zoo pun gayat. huhu

mrsazi said...

teringin nak blaja berenang.mungkin kita boleh pegi sama-sama nanti :)

achik said...

syok gak kan kalau dapat belajar memanah, menunggang kuda & berenang.. :D

dayah gi ke ahad ni? akak x tau lagi.. tgk dulu kalau free..

hayad said...

cikgu jawe--> hehehe. kuda pun gayat?

mrsazi--> haa, boleh2. ada geng br best.

achik--> jom la kita g blajo berenang, memananah and tunggang kuda tu. ada geng mesti best!

insya allah dayah g ahad ni. jom arrr

disturbia said...

cikgu dayah...

memang betul pun apa yg cikgu cakap tentang perkahwinan tu...

DeeN said...

Woit Dayah, kalo aku dok dekat ngan hang, kita bleh blajaq sesama 3 perkara tuh. Cuma tang memanah tuh maybe payah sket kut sebab mataku rabun sebelah. Ekekekee!!

hayad said...

disturbia--> hehehe, saya pun tulis dr apa yg penah saya baca :)

DeeN--> aku pun rabun gak. Kita pakai la cermin mata, kekekeke

tchersally said...

waaa..Dayah..terkesima K.Sally dgn n3 nih..hehehe..pegi la blajo cepat2..mana tau di sana (tempat blajo menunggang & memanah )tu ada jodoh sedang menanti..

hayad said...

kak sally--> hahahaha, jenuh la sy nak tunggu. ntah bila leh gi belajo menunggang, memanah tu :D

Followers