.........................

Saya akui kadang-kadang saya alpa. Dan saya sedia mendengar nasihat dan teguran. Tegurlah saya, ingatkanlah saya jika anda lihat saya terleka. Saya manusia biasa, tak lari dari membuat dosa.

Tapi perlukah saya bercerita, bergebang seantero dunia mencanang amal ibadat yang dibuat?

Saya terima saranan anda itu. Dan saya dalam proses menghayatinya. Tapi tak perlulah anda bertanya kembali dan terus membuat andaian yang saya tidak melakukannya. Kalaupun saya buat, saya jenis yang tak suka mahu menghebohkannya.

Ahhh..manusia. Cepat sangat melenting. Macam saya kot? Tapi seikhlas hati saya, saya mahu bagitahu, jika mahu nasihatkan seseorang biarlah dengan cara yang berhikmah. Janganlah menuduh yang bukan-bukan sampai yang kena nasihat itu terasa jatuh air mukanya.

12 comments:

achik said...

mengapakah?? mmm tu la cara tu memainkan peranan gak... kalau tak kena gaya memang membuatkan org geram atau kalau kena pada org yg degil spt saya "makin disuruh2 spt anak kecik makin la xnak buat"... ingat mengingati tu baik tapi kena la betul caranya :)

Sunan_Jati said...

oooh...
maaafkaaannnnn dakuuuuuuuuuuuuuuuuuu!


alaaaa hayad........
hehehhehehehehhe!
peace tol... bro... ops silap... sis!heheheh!

pa'chik said...

oit oit, sori off topic,
aku baru perasan pasal apa tajuk blog ni macam tu... kamu selalu buat kek tu untuk memaniskan hidup ni la ye?

hayad said...

achik--> :)

sunan jati--> apa pasai hang mintak maaf pulak?? pelik aku

pa'chik--> hahaha,tajuk tu xde kena mengena ngan kek la pa'chik :p kebetulan aje kot,hehhe

kakLuna said...

sapa?sapa kata kome mcm tu?ish2..tak patut beno..ku debik kang! hahahaa..

hayad said...

kak luna--> rilex..dia nak bg nasihat, tp org muda cm saya ni hati panas kot,ekekeke

13may said...

sabaq sabaq....tak puas hati, jom kita tengalung dia..jom!!!

NuRuL said...

aduh..ngapa nih cik dayah?

nUr@dDeEn said...

katakan pada dia..matlamat tidak menghalalkan cara..
Rasulullah saw sendiri tidak menjalankan dakwah baginda secara semberono. Baginda tegur umatnya dgn berhikmah. Kecuali kalau org tuh menderhaka kepada Allah/Islam secara terangan. Itu baru leh hukum hudud. Opss..off topic plak.

Anyway, mungkin org yg tegur tuh tak pandai menegur. x pun, kata dulang paku serpih, kata worang, aiyooo dia yg lebey2 [saya bukan batu api]

hayad said...

13may--> isk, tak baik wat gtu...kita kena gak hormat org tua ;)

nurul--> hehehe

nur@ddeen--> biasalah, org tua. Saya terima seadanya lah :D

lindosh said...

hmmm.. sabo sabo.. kadang 2mereka rasa terlalu hebat sehingga menego kita tak kena caraa.. arrr takleh la kan camtu

Sunan_Jati said...

hahahha... wah... aku nyanyi lagu kasim slamat da... aiseh... xlehka? khas utk cik hayad kita... hahhahahaha!

Followers