Saya Nak Buat Hiasan ;)

Saya dah lama usha tau awak... Mak saya kata dah lama ada kat situ.

"Dia guna lagi ke tak ar?"

Mak kata,"tak dah kot...anak-anak dia dah besor".

Saya tunggu gak sekian lamanya. Time sapu sampah saya usha2 gak...akhirnya saya amik keputusan saya nak amik jugak. Saya yakin awak tak guna dah. Kalo nanti awak nak guna pun mesti awak buat lain punyer. Awak kan pandai buat, dah anugerah Allah bagi awak pandai sangat buat. Penuh dengan kesenian.

Saya suka sangat dengan hasil seni awak tu. Jadi saya amik tau! Halalkan ek! Nanti awak nak buat lagi hasil seni awak tu, awak buat je kat mana2 kat kawasan umah saya ni. "Saya tak kesahhh tau.." =)

15 comments:

fiqroorganisma said...

seni halus =]

Yasz said...

ceh..ayat ko wat aku suspen jer...woi cambesh jer area umah ko tu ek...nak g kuale ler cenggini...heheh

dayah said...

fiq: org halus :p

yasz : weh,umah aku mmg best. Xcaya ko tye cify n ct. Diorg mmg suke dok umah aku,hehehe. Dtg ar, manjung ngan kuale bkn jauh pon

Alex Lacey said...

ni sarang burung apa ek? kalau burung layang2, buleh buat rezeki ni...:D

Fuad said...

Tak baik aa pau umah orang.. Heh.. Penuh daya kreatif aa Dayah.. Ape dah jadik sarang burung tu? Adakah sudah bertukar menjadi pasu bunga, tikar mengkuang atau sebagai bahan api?

dayah said...

alex lacey : kak wan,ni sarang burung murai kot,hehehe

fuad : tak baik ar wat bhn api..dayah gantung dlm blk la ;)

akirasuri said...

ahaksss...bila tengok sarang tu teringat hari tu masa cuti...masa tengah dok cantas pokok rupanya ada sarang burung dan anak-anaknya..jadinya saya tak jadilah cantas pokok tu...beria jek saya dengan akak saya nak selamatkan anak burung tu...tetiba bila anak buah saya tau kat situ ada anak burung, diorang tarik pucuk pokok tu pastu anak2 burung tu takut semua terloncat-loncat masuk semak...saya apa lagi, dok bebel tak cukup mulut la dekat anak-anak buah saya..lepas tu anak buah saya boleh cakap kat saya "cik akira marah kat saya ek.." dalam hati "grrrlll tak paham bahasa betul budak ni!"...ha ha ha...

nota budak sekolah: sory panjang giler mengomel!!ahakss..buah nona tu insya-Allah hari selasa atau rabu saya pos, sekarang bz sket la...sory ek :)

dayah said...

isk..isk, sian anak burung tuh...
eh..kena bayor tak kos penghantaran nih? habaq la tau,jgn malu2,hehehe

Hamka said...

maaf, kerana menyangka anda seorang indon..maafkan aku...

dayah said...

adehh...serasanya ayat sy tu xde la mcm org indon berckp, tp camne plak leh dicop org indon,sadis...sadis..

amanitium said...
This comment has been removed by a blog administrator.
amanitium said...

sarang burung buat sup menarik juga ni. haha.

p/s: bro hamka ada ckp ni blog indon dalam blog dia. haha.

dayah said...

amanitium : Tu la..tak psl2 beribu2 blogger ingat blog den ni org indon punyer..cis!

sarang burung yg ni kalo buat sup x psl2 sakit perut kang :p

Yasz said...

hoi..ko digelar indon!!! aduh...klakar gile ni..meh aku gelak besau sat..hehehe...dayah ni orang KUale ler kome....

dayah said...

yasz--> tu la, tak psl2 aku di cop org indon..ape slh dakuuuu???

Followers