Errmmm..Yummy!

Minggu ni adalah minggu yang tak tau nak buat ape. Nak mengajar, budak ramai dah tak datang sekolah. Dan tahun ni saya rasa saya paling teruk pasal tak dapat menghabiskan silibus Kimia Tingkatan 4. Sambung tahun depan la jawabnya. Saya tanya budak-budak pun, semua kata, "Ala teacher, we continue next year la.."

Korang memang la cakap senang. Kang cikgu jugak yang kena. Tapi kalo korang pandai cover-cover cikgu, selamat la cikgu, hehehehe.

Di sekolah tadi, saya tolong Pn. Wong handle eksperimen bedah-membedah. Mula-mula saya masuk kelas 4M saya tu. Cadangnya nak bagi kertas objektif Kimia. Tengok-tengok semua takde dalam kelas. Rupa-rupanya dalam jadual aktiviti selepas peperiksaan untuk hari ni diorang ada aktiviti bedah katak. So saya join je lah.

Comey la pulak katak ni.



Untuk pembedahan katak ni memang saya tak tolong. Geli sket la, ehe. Lagipun masa belajar dulu, saya tak bedah katak. Saya bedah tikus je :p


Budak-budak ni terkejut tengok saya reti bedah tikus ni. Haha.

"Teacher, I thought u juz know the ion-ion lor..."

"Hey, see the leg la. I was a bio student ok!". Nyaris sikit lagi nak jadi doktor, wakakaka!





Budak-budak ni la, aku suruh ukur panjang small intestine ni, tapi lain yang dibuatnye!



Minggu depan punye aktiviti saya kena handle program "Saintis Muda" . Menatang apa la saya nak buat nanti. Idea..idea..datanglah...huhu




9 comments:

Anonymous said...

hamapeh!. aku baru makan nasi tau. huhuhu

hayad said...

cikgu jawe--> seb baik lps mkn nasik. kalo belum? haha

Ayaq said...

aku pun baru lepas makan...nasib baikkkkkkkkk lepas makan. huhuhuhuhuhu...jaman2 aku kena bedah katak tu, aku kat blakang dok menyembang.. dalam kelas kami tu sorang ja yang dok bedah yang lein suma dok bergosip kat blakang..hahahhaa

hayad said...

ayaq masak--> isk2, kalo aku jd kwan korang yg bedah tu, aku sumbat organ katak tu dlm mulut korang yg tgh bergosip tu :p

Anonymous said...

Hahaha ko dulu satu group dgn sape aa bedah tikus? Kakaka teringat kat matrik dulu!

ko nyaris jadik dokter? hmpfftmpht

achik said...

bestnya main bedah2.. dulu xde bedah pun.. rugi2.. ;p

lyzaija said...

wah teringat ms matrik wat eksp bedah tikus....hehe geli le tapi kesian sb tikus tu kene cucuk ngn jarum2...tp sb ekps terpaksa layan gak...

Anonymous said...

huhuhu..
geli dan seram..
mujur le sy xbape minat subjek sains2,x sanggup sy nk bedah2 menatang nih..xsampai ati..huhuu..

Kemat said...

huh..macam doktor...

Followers