?????

Semalam sampai KL jam hampir 10 malam. Ambil taxi dan terus sampai ke rumah. Nak sampai cepat sebab ingatkan ada GHOST di 8TV tu. Tapi elok sampai Nor kata dah takda. Maknanya episod minggu lepas tu adalah last episod. Ahhh, will be missing Zack Imran, hehehe.


Tadi selepas habis sekolah, ada meeting guru-guru yang mengajar Tingkatan 3 dan 5. Meeting dengan pentadbir-pentadbir. Macam biasa la, guru diminta buat bengkel la ape la untuk mengembalikan keinginan pelajar untuk datang ke sekolah. Kononnya ada pelajar yang diminta memberi pendapat, meraka kata, di sekolah guru hanya bagi kertas soalan, bagi masa untuk jawab, kemudian bincang. Menurut mereka, macam tu mereka boleh buat sendiri di rumah. Pooodacit! Ye sangat la korang rajin nak buat kat rumah.


Tapi disebabkan student adalah pelanggan, jadi kita kena la menerima dengan hati terbuka. Jadi guru-guru diminta menyediakan soalan dari pelbagai negeri dan sekolah-sekolah lain untuk dijadikan latihan semasa bengkel.


Di sini timbul satu isu. Kak *** bersuara, mengatakan memang susah untuk dapat soalan dari negeri-negeri lain terutamanya soalan-soalan dari sekolah berasrama penuh. Selepas habis dia cakap, saya angkat tangan. Pengetua pun bagi izin untuk saya bersuara.


Saya pun dengan penuh yakin berkata bahawa, soalan-soalan itu dengan mudahnya boleh didapati dari laman web Sms M*uzaffar Sh*ah. Ada banyak soalan-soalan dari sekolah berasrama penuh di situ. Kak Yana pun mengiyakan sebab dia pun ada donlod soalan di situ. Lepas tu saya pun duduk.


Pengetua pun dengan segeranya telah mengamanahkan saya dan Kak Yana untuk mengumpul soalan-soalan yang ada dan di'cd'kan. Huhu. (padan muka. sapa suruh expose diri. kan dah dapat keje :p)


Lepas meeting tetiba saya rasa tak sedap hati. Saya takut Kak *** terasa sebab tadi dia menegaskan memang susah nak dapat soalan begitu. Saya pulak boleh dengan penuh yakin bangun dan bagitau soalan-soalan dari sekolah-sekolah berasrama penuh itu senang saja untuk didapati.


Aduhhhh, gi mana sih! Ni yang malas nak bersuara masa meeting ni. Tujuan kita untuk memberitahu dan berkongsi tapi takut disalah anggap untuk memandai-mandai dan tunjuk pandai. Aduiyai!








4 comments:

Abang Long said...

Pendapat untuk dikongsi bersama.

Tetapi akhirnya kita juga yang kena buat ... inilah budaya rakyat Malaysia

CJ said...

ni yg malas kalau rajin ckp kt meeting. last, kita jga kena buat.

pentadbir pun satu hal. semua nk suruh cikgu buat. dia buat apa kt dlm blk opis tuh?. kekeke.. *tetiba je emosi. haha

DeeN said...

Hap! Hap! Jangan rendu lebey2 ngan Zack Imran tu tau. Hahahaha!

Soalan2 utk subjek apa tuh? Buleh kungsi2 tak? Heheheee..

hayad said...

Abang Long--> itu la pasal.

cikgu jawe--> pentadbir bg arahan je la, ape lg.

Deen--> koleksi soalan dr sek2 negeri2 lain. mcm2 subjek ada. klik la kt link yg dayah dh bg tu.

Followers