How Do I Look?

"Teacher, u look strict, but u won't". Kata seorang pelajar lelaki Punjabi, Tingkatan 1 yang saya ajar.

"Really?". Sambil saya buat muka ingin sangat tahu.

"Yes teacher! when u shout, i'm not scared, hehehe".

Hampeh!

[aku punyer la buat muka serius, ghoper2nye idok cukup serius lagi ek?]

"Do i look very strict?"

"Yes. But i won't scared of u teacher, hehehehe".

Huh! Sabo je la aku budak ni.

"But, i know, u r nice teacher. Don worry teacher. I remember ur besday teacher, hehehe".

"Ok, saya nak kain Sari boleh?" [bapak dia ni tokey kain-kain dr India,hehehe]

"Nanti saya bagitau bapak saya. Oh no! He's in India rite now! But don worry teacher, hehehe".


____________
Hurm, muka saya ni je nampak garang. Ramai jugak budak-budak kata gitu, hehehe. Orang muka garang kan hatinya baikkkkk, ngeh ngeh ngeh!

10 comments:

CJ said...

CJ won't scared of u teacher. hehehe

aku juga muka garang. tp tk cukup utk menakutkan org plg baik kt sklh. haha..

Kopi Suam said...

betul betul betul...yang muka garang and nampak garang tu lah hatinya yang paling baik dan lembut....akak pun camtu dayah...heehh heehh

(siapa lagi yang nak tolong kita angkat bakul kan)

tchersally said...

K.Sally antara cikgu yg garang di skolah..kakakaka..tp juga antara yg sporting..ye la kan..tgk tempat dan ketika la..

Anonymous said...

Nampaknya lepas neh aku kena buat muka garang la. Hahahaa....

- DeeN -

hayad said...

CJ--> tu nk takutkan sape? pengetua?

Kopi Suam--> sama la kita, ngeh ngeh ngeh! (angkat jgn tak angkat :p)

tchersally--> aah, tp dayah ssh sket nk jd garang :D wat grg pun bdk boleh tak takut, huhu

Deen--> laa.pasai pa plak? :D

Kasawari said...

perghhh anak murid ingat besday cikgu.. perghh punjabi lagi tu.. ermm ada apa2 ker.. he he

mintak sket lebih2 kain sari tu ek. he he

Chekgu BaniHassim said...

lebih korang la nasib ko, ngn aku ngn cj...
muke aku kdg2 cam taik...
tapi ade mase budak2 ni tak takut...
huhu

hayad said...

kasawari--> kasawari nk pki sari ke? kekekeke

chekgu BH--> laa, ko pn mengalami masalah yg sm ke? hehe

nihas said...

wajahnya ceria belum tentu hatinya gembira.
wajahnya bersahaja belum tentu dia "tak rasa apa2".
1 pandangan 1000 tafsiran...
oooppps... apa saya merepek ni...apa2 pun agree kot orang muka garang ni hatinya baik...
biasanya kanak2 pandai menilai :)

hayad said...

hehe, ni bukan merepek. tp pendapat kan :)

Followers