First Day


Semalam tido pukul 12. Jam 5.40 pagi alarm di handfon berbunyi. Bangun dengan memaksa diri. Termenung depan almari. Mana satu baju nak pakai ni? Semua dah membosankan! Akhirnya pilih baju kurung. Iron baju. Kemas beg. Masukkan apa patut. Tengok jam pukul 6.00 pagi. Kembali semula ke katil. Kunci alarm pukul 6.15 pagi. Dapat tido semula 15 minit pun jadi la...hehe.

6.15 pagi alarm menjerit lagi sekali. Aaarrrggghhh!!!! Kenapa sekolah arini??? Kenapa? Kenapa? Saya tak boleh terima kenyataan cuti sekolah sudah tamat! Ehehehe.

Sebaik sahaja kaki jejak tanah sekolah, saya seperti merasakan bangunan sekolah mengucapkan, "Welcome back to school Cik Hidayah!" . Sambil bangunan tu buat muka tersenyum menang. Cis!








7 comments:

Ayaq said...

school always win...

Hazlin Nazri said...

dah namanya 'chek gu', ke skul smpai pencen

hayad said...

ayaq masak--> tu la psl...

cikgu hazlin--> aduh..sampai pencen yg tak nak dgr tuuu

Anonymous said...

awat sklh ko sunyi sepi ah.. ada org ke tadek. sklh kalau sunyi seram jek tgk. huhu

DeeN said...

Isk, apsal aku tak yah gi sekolah pon? Apsal ar? Heheheee...

Selamat Kembali Mengajar, Dayah!

chekgu Bani Hassim said...

haha...kejap je ko mandi...
aku paling lmbt mandi wktu pagi laa...
dah pakai water heater pon still rase cam sejuk je air tu...

ko tak blur2 ke 1st day???

hayad said...

cikgu jawe--> woit! gambo tu aku amek lepas budak sumer dah balik la. kang aku snap ms tgh waktu sekolah takut org kata aku gile pulak tetiba mencangkung amek gambo.

deen--> tu la..best la ko dah tak pyh g sek

chekgu BH--> aah, aku mandi 8 minit je. pantas dan tuntas! haha

blur jgk aku. asek teringat kt katil je kepala otak aku ni,ehe

Followers