Kenduri Kawen Korang

Cuti sekolah = musim mengawan. Biasalah tu :D

Semalam membe sekelas zaman sekolah dulu kawen.


Kenapa ko amek ijo jugak Zila weh? Teman pun bercadang nak ijo jugak nanti, hahaha! Ida tu dah banyak kali jadi pengapit.

"Weh, ko ni dah banyak kali jadi pengapit". Kata saya.

"Tu la pasal, aku tak kawen-kawen jugak!".

Di suatu ketika dalam bilik.

"Ida, aku nak curi daun sirih ni. Aku tak bagi tau orang tau!"

"Bengong!".

Hahaha, kami gelak macam orang sewel sekejap.

Hari ni pulak sepupu lelaki saya kawen. Rumahnya depan je istana raja kat Bukit Chandan tuh. Mak dan Ayah pengantin ni dulu tukang masak istana.

Sepupu ni sebelah ayah saya. Pengantin pompuannya macam saya penah tengok. Jenuh pikior. Sampai laaa tak dapat ingat la!



_______________
Cuti sekolah ni dok umah je. Tiada aktiviti cuti-cuti Malaysia. Yang ada, aktiviti pergi kenduri kawen. Jumaat ni nak ke Kedah je. Menghadiri kenduri kawen lagi.

Hari ni juga Nik Ila kawen di Klate. Sory la Ila, teman tak dapat nak gi. Nanti teman bagi hadiah.

Banyak gak kenduri kawen nih. Kopak duit wooo beli adiah, kekeke!

9 comments:

chieffy said...

aku xda knduri pun cuti ni..pelik!!!eh,jumaat ni singgah la umah sewa aku kalau sempat ok..

mazudi said...

Dah masuk sesi kedua musim kawen untuk tahun ni eek.

Dayah... bila sesi kawen awak?

k-riey said...

cikgu.. nok makang gulai kawah kat kenduri orang kawen!

arap2 saye dapat kad kawen cikgu mase cuti summer ni.
buleh saye gi jumpe kengkawan di UTP kat Tronoh skali alang2 kan cikgu. hehehe

Acik Aminbakish said...

comellah makcik yang angkat piece tu... hehehe

oit, tolong makan sireh utk akak sekali tau hak hak hak...

hayad said...

chieffy--> mcm tak sempat je kau nk singgah

mazudi--> sesi kawen saya? ntah? saya pun tak tahu, hehe

k-riey--> jgn riso, kalo cikgu kawen nanti seluruh antero blogger akan dijemput. ada meja khas lg utk korang, haha

aminbakish--> yg angkat peace tu makcik dayah tu :)

jom kita makan sama2 la sirih tu :D

faisal said...

slmt pengantin baru buat kawan2 hayad tu,hehe...jarang org pakai warna hijau skrang,hehe..:) dah musim balik kot..hehe..waa, bila hayad nak kahwin plak ni?!!

cikgu jawe said...

utk blogger meja khas leee.. dayah! aku nak meja yg paling dekat dgn meja jamuan pengantin. senang aku nak songlap udang cucuk! hahha

CikguZue said...

sudah musim orang kahwin...best. teringat nasi minyak la. bila nak tolong buat?

hayad said...

faisal--> sy kawen sehari sebelum pilihanraya akan dtg.

cikgu jawe--> udang cucuk xde ms aku kawen nnt,hehehe

cikguzue--> sy tak suke nasik minyak cikgu zue, kalo g kenduri kawen pn sy ttp mkn nasi putih :D

Followers