Esok Raya

Petang ini kami sekeluarga akan bertolak ke Perlis. Kesemua enam buah famili akan menyambut Aidil Adha di sana. Ikut hati malas jugak nak pergi,hehe. Tapi kena la jadi sporting kan ;)

Kuih raya tak la sehebat Raya Aidil Fitri, tapi adalah juga buat. Semalam sempat juga buat kek coklat ni. Sebagai buah tangan. Takdela datang rumah orang melenggang kangkung je kan, walaupun sedara sendiri.



Ina, i like this choc cake very much! Resepi dari MamaFami kan? Ada juga sorang cikgu tu bagi resepi kek coklat dia. Masa makan yang dia buat sedap. Bila buat resepi yang dia bagi, tak jadi macam yang dia buat. Tak tahu la kot ada ingredient yang dia rahsiakan. Payah nak dapat resepi orang ni kadang-kadang. Apa-apa pun resepi yang Ina bagi ini amatlah memuaskan tunas rasa di lidahku ini :p


Tang bab hias-menghias kek ni yang lomah ni. Hentam kromo jelah yer.

Oklah, SELAMAT MENYAMBUT AIDIL ADHA semua. Minta maaf zahir dan batin :)

13 comments:

achik said...

salam aidil adha dayah..

sedapnya kek coklat.. bila nak datnag rumahku?? buleh la bawak kek skali ek.. kekeke.. ;)

banat @ saffa @ hazwani said...

salam..akak...wa!!!!buat kek la.tak tahan ni, nnti bgi kite recipi tau.siyes ni.kite xpnah buat kek jadi:)

Pa'chik said...

selamat hari raya dayah weh...

arsaili said...

salam eid ul adha

arsaili said...

salam eid ul adha

Dandelion said...

Memang sedap kannnnn. Tq to MamaFaMi sbb share resepi dia dgn kiters emua hihihi. Rajin laaa Dayah. Skali buat 2 bijik plak tu. Aku ni leh kire br bape kali wat kek coklat tu hihi. Ehh kek yg atas tu guna coklat parut cmner Dayah buat? Guna cooking chocolate bar tu ke? Kiter try parut2 jd serbuk la plak. Ke mmg ada jual yg parut2 ni?

pandagumuk said...

kek2 tu nampak gile2 punye ssedappppp.

faisal said...

waaa, teringinnya nak makan kek coklat,huhu..saje je wat sy teringin awk nih,waaaa...

mazudi said...

Salam AidilAdha.
Kek tu...

akirasuri said...

Dayah!!
Slmt hari raya!

Dayah!!
Aku nak kek ceklat tu!
Nak nak! *sambil hentak-hentak kaki*

fiq said...

feveret aku tu

nUr@dDeEn said...

Oit! Dayah. Awat pi perlis tak singgah umah aku? Kalo tak musti dapat makan kek coklat hang.

Dayah!!
Aku nak kek ceklat tu!
Nak nak! *sambil hentak-hentak kaki*

;p

hayad said...

achik--> rumah kt mane? :D

saffa--> nak resepi? nnt akak bg

pa'chik--> selamat ari raya pa'chik weh...

arsaili--> salam aidil adha juga

dandelion--> aah, gna choc bar tu je. parut je dengan pemarut. tu pun men hentam2 je parut tu :p

pandagumuk--> insya allah sedap la jugak rasanya :p

faisal--> kalo teringin p beli je kt kedai,hehe

mazudi--> salam aidil adha juga :)

akirasuri--> nak ke? wat sendiri lah! :p

fiq--> oh, ye ker? :)

nur@ddeen--> laa..lupe plak ko org perlis.klu tak leh aku g beraya ;)

Followers