Aktiviti Di Saat Kebosanan

Ada sorang perempuan ni, nama dia Nanaker? es-em-es saya kata nak beli biskut gajus dengan tart. Saya balas, awat tak habaq awai? La ni ondaway ke KL. Dah nak sampai Jalan Duta. Kalau tidak dapat saya duit belanja, hehe.

Saya masih di KL hari ini. Datang ke sini hari Khamis. Bawa mak. Mak ada urusan yang hendak dia selesaikan dengan abang dan kakaknya. Tengah hari semalam bawa mak bershopping di Jalan TAR. Tak pasal-pasal saya juga rambang mata membeli.

Dua hari lepas saya balik rumah sewa di Segambut sekejap. Tujuan balik sebab nak ambil modem Maxis Broadband ni. Bosan jugak duduk rumah makcik ni tanpa mengadap internet. Disebabkan bosan juga, saya telah berjaya merajinkan diri buat Blueberry Cheese Tart untuk Hari Raya Haji yang bakal menjelma. Kebetulan kulit tart yang makcik saya buat ni ada balancenya lagi.



Makcik dah 6 tahun jual Blueberry Cheese Tart ni. Jadi tahun depan, ini kuih raya baru bakal mendatangi para pelanggan saya pula. 100 biji RM50. In case bahan-bahan buat kuih naik harga lagi, kemungkinan harga Blueberry Cheese Tart ini pun akan naik. Hopefully taklah kan...


ps : Nanaker?, nanti buat tempahan lagi yer ;)

8 comments:

kakLuna said...

besarnya tart dia...mmg pueh hati la.. :P

Ainul said...

dayah..bestnye tengok tart yg sangat sedap tu!

Nana CS said...

aku nak tempah...
raya aji bleh ke?
huehehehe...

ko dah xde kat kl ke skang ni..

huhuhu...
kalo ko agak2 ada stok,
ko sms je aku..

hayad said...

kak luna--> pueh, pueh, mestik pueh hati punya,hehe

ainul--> jgn kata sdp lg, lps rasa baru ckp sedap :D

nana cs--> dah blk kg dah smlm. ko tmpah raya puasa nnt la weh. raya haji aku tak meniaga sgt la. wat utk mkn keluarga jer... tp lenkali kalo aku wat byk, aku roger ko ek!

Nana CS said...

okeh..okeh...

Pa'chik said...

raya aji ni berapa jenes beskut dah buat neh? untuk ko sendiri lah... bukan untuk jual...

hayad said...

pa'chik--> tak kira lg la pa'chik :D

banat @ saffa @ hazwani said...

kak hayad...yg ni kite xtahan.yg ni tersangatlah siyesnya kita nak recipe.nnti bitau tau..tau..tau..

Followers