Sembuhlah wahai Bulat :'(

Bulat sakit... :( Kesian sangat tengok dia.
Ekor dia cedera teruk, kulit tertanggal, nampak daging dgn tulangnya. Sesapa tgk mesti ngeri, walaupun saya sedikit ngeri, saya tahan-tahankan juga. Kalau tidak, macam mana nak rawat Bulat.

Semalam saya sudah sms seorang sahabat, minta tolong dia bawa Bulat ke klinik, tup-tup paginya dia sms semula bagi tahu kereta diguna abangnya pula, lepas solat jumaat dia janji mahu hantar Bulat.

Ahh, saya kira lambat pula nak tunggu selesai jumaat, sedangkan hari masih pagi. Hati saya tak tenteram selagi cedera Bulat tak dibawa jumpa vet. Saya masukkan Bulat dalam raga bertutup, letak kat raga moto,adik saya bantu pegang raga. Dengan pecutan yang hampir laju saya menderu jumpa vet di bandak K.

Sesampai ajer, terus cerita kat vet, luka Bulat dah ada maggot, ni gara-gara Bulat dah 2 hari cedera baru nak balik umah. Vet sembur dengan ubat khas untuk maggot, inject antobiotik dan dibekalkan dengan ubat sapu.

Semalamnya macam-macam saya cuba buat untuk rawat Bulat, letak minyak gamat, letak minyak daun herba TYT *nampak kering sket luka lps letak minyak TYT ni*, bagi Bulat minum air masak+jeli gamat *tapi dia takmo minum sgt, pasal ada bau gamat kot*. Lagi satu saya bagi Bulat minum susu igg plus. Kalau abah saya tahu, mati la. Susu mahal bagi pada Bulat. Arghhh, saya tak kira, hopefully susu yang kaya dgn khasiat tu dapat bg tenaga pada Bulat + dapat baiki luka Bulat pasal sapa yang luka kencing manis sampai berlubang pun boleh sembuh lukanya asbab minum susu igg ni. Insya Allah... *eh, promote pulak*

Sekarang Bulat tido aje, tapi saya masih risau selagi lukanya tak sembuh, saya risau maggot tu muncul semula...

19 comments:

arianna adrizal said...

dik,
akak dlm dok kesian tu konfius jugak. cedera kat ekor kan?? yg nmpk tulang tu katne?

13may said...

wah wah...teknik pemasaran yg hebat! hehhe...

yasz said...

kalo aku kucing, aku nak sgt ko jd tuan aku...untung!!!;)

p.s:arap2 Bulat sembuh cepat22...

hayad said...

kak anne--> ekor bulat ni pjg, yg kulit tersiat tu ekor yg dekat dgn punggung dia...lbh kurang 4 cm terkoyak, jd nmpk tulang dia...bahgian lain ke bawah ok.

Nk letak gambo, tp takut korang sumer terkejut... sian Bulat :(

13may--> aku mkn sendiri la susu tu, tak jadi ahli menjual bisnes ape pon!

yasz--> sian la min, dah dpn mata aku dia sakit, klu kucing tu sakit aku tak nmpak takpe jgk, huhu

hayad said...

kak anne--> opps...kak anne! ekor binatang pun ada tulang tau, tu psl nmpak tulang

arianna adrizal said...

eh yeke??!! apsal akak tatau eyh.. tak khatam anatomy kucing lg la dik. kehkehkeh...

kakLuna said...

anatomy?tingat citer Grey's Anatomy...dah jatuh cinta ngan citer tu..

hahahah..takde kaitan..

Sikenit Comel-AminBakish said...

Wahai Umi Hurairah, semoga kebaikan dayah dan diba kat Bulat dapat balasan yang baik.

ad3ck said...

semoge Bulat cepat sembuh..

*nangis tumpang simpati* ;p

amanitium said...

kenapa ganggu maggots itu?

maggots itu binatang peliharaan kucing kau..!

kau pernah dgr lagu pulse of the maggots dendangan slipknot tak? kalau kau dgr, tentu kau akan memahami penderitaan seekor maggot membesarkan anak-anak sejak dari kecil sehingga dewasa dan berkerjaya sendiri...

hayad said...

kak anne--> tak khatam pun xpe kak anne, kan bila pgg ekor kucing leh rs tulangnya tu

kak luna--> selalu terlupa nak tgk citer tu,huhu

kak kenit--> Umi Hurairah? ehe :D

ad3ck--> dia dah ok da, alhamdulillah...

aman--> gile ah ko! klu ada maggot abeh la daging kucing aku

zwitterion said...

moga Bulat cepat sembuh

tuan tanah said...

alahai comelnya bulat. rasa nak picit-picit!

semoga lekas sembuh dan kacak (errr... bulat ni jantan kan?) seperti sedia kala.

hayad said...

kak zwitt--> dia dah ok kak, daging baru sudah tumbuh semula, lega rasa

tuan tanah--> yer, Bulat ni jantan, pndai pun teka ;) certain2 org takleh detect nama Bulat dgn jantinanya :p

fiqroorganisma said...

meowwwwwwwwwwwwwwwwwwww~

huehuehuehueh. sian bulat

yana said...

Bulat dibawa dlm raga.. Dulu arwah Puteih akak bawa masuk dlm beg sekolah then naik beskal jumpa vet.. masa tu F3 mana tau bawa keta kan.. tp Puteih bukan eksiden.. dia mkn racun tikus :((

hayad said...

fiq--> ko ni sian mcm tak sian jer??

kak yana--> alamak, cam sm kes jer...

ILynn said...

siap pki igg!!!

gile ahhh

susu igg mmg power..tp aku x biasa minum susu tepung..jd lambat sket nk telan

FF la power. skali gulp je hehehehhehe

hayad said...

ok ape susu igg, kurang bau. tu psl sy leh telan jgk. Kalo susu tepung biasa tu ssh jgk nak bg perabih :p

Followers