Makan untuk Berbuka

"Nora! Dah dapat resepi ayam percik kat kak wan ke blom?"

"Dah, dah..ada ni". Sambil tunjuk-tunjuk kat dalam handbag dia.

Semalam sembang-sembang pasal ayam percik kelate. Kata diorang sedap. Saya tak pernah makan.

Tup-tup dapat sms dari mira osmet. Dia tanya nak masak ape? Kata dia plan nak masak ayam percik. Perghhh, sama perasaan tu. Saya memang plan nak buat pun. Disebabkan mira orang kelate, saya bagi dia la yang buat walaupun saya dah dapat resepi dari kerani sekolah saya, Kak Wan.

Saya tolong-tolong mana yang patut.Baru kutahu ayam percik versi kelate berkuahkan santan. Sambalnya tu ada santan. Memang sodap! So sekarang ni saya dah tau la macam mana nak buat ayam percik kelate. Hari keluarga raya nanti nak buat la ;)

As pulak buat kerabu mangga. Hari ni tugas saya tolong-tolong je la.


Lagipun tadi saya menyusun atur semula rumah ni. Pasal esok nak start buat biskut. Al-maklum la, rumah flat ni kecik. Nak kena letak oven tu dekat dengan plug. Sekarang dah setel. Esok insya Allah saya mula buat. Tapi telur sepapan tak beli lagi nih!




______________
So Nora, aku tau ko akan baca entry aku ni. Aku dah buat ayam percik. Ko bile lagi? :p

3 comments:

Superb GURU BaniHassim said...

nak berbiskut raya la esok nih??
huhu..rajinnyee....
boleh buat bini ni... :p

Ayaq masak said...

uihhhhh lapaqqqqqqqqqqqqqqqqq~~

hayad said...

superb guru--> aah, betoi. memang leh wat bini. kalo berkenan, sila2 kan lah, wakakakkakaka!

ayaq masak--> puasa mmg la lapaq dek non oi :p

Followers