Entry Ni Takde Tajuk


Semalam tido pukul 1 pagi. Menyiapkan tempahan biskut raya la, hehe. Dari lepas subuh saya start buat sampai sambung lepas tarawih. Alhamdulillah, masih berdaya buat tarawih. Melampau la kalau tak pegi kan. Buat biskut larat, nak tarawih tak larat. Mau ku bagi penampor pada diriku sendiri.

Kenapa ek, saya suka tengok rupa biskut ni sebelum dimasak dari yang selepas dimasak. Kalau leh jual mentah-mentah camni comey gak, ehe...

Sambil saya buat biskut saya ni, Cik Nurul ni nak buat pulak resepi yang saya pernah pergi belajar dulu. Badam bercoklat. Senang tahap nano nak buat biskut nih!

Campur je badam yang dah dipanggang dengan coklat yang dah dicairkan. Pastu sudukan dalam cup. Tabur la benda warna-warni sebagai hiasan.

Cik Nurul suka katanya biskut ni. Saya takde la suka pulak, ehe.

Biskut gajus saya tu baru semalam siap, hari ni dah terjual 7 bekas. Alhamdulillah alhamdulillah. Nak kena buat lagi dua kilo bancuhan ni untuk tempahan Kak kopisuam, tiga orang osmet dengan beberapa lagi dari membe-membe. First time saya jual biskut ni kat KL. Kalau kat kampung memang dah ada pelanggan setia.

Tu pun semalam As osmet tanya ada nak ambil tempahan lagi tak? Pasal kakak-kakak yang keje CIMB tanya. Alahai, saya ni buat kecil-kecilan je. Sekarang ni masa dah suntuk. Takpe, takpe. Tahun depan kalau panjang umur dan ada rezeki akan saya lebarkan sayap perniagaan ni ke CIMB plak, kekekeke.




__________________
Kat sekolah tadi dapat tahu saya dapat Induksi 16-30 Oktober nanti. Ok jugak tarikh tu. Tarikh tu adalah minggu-minggu exam final dengan xm PMR kat sekolah. Yahoooo!!! Tak payah jaga xm, terutamanya PMR yang kena pegi jaga sekolah lain.

Tapi SPM macam ada kemungkinan kena jaga je. Jadi di sini, saya ingin meng'ofer' mana-mana guru yang tidak kena jaga SPM nanti, untuk ganti tempat saya. Jangan bimbang kerana habuan RM300-RM350 akan saya beri pada anda. Elaun yang kerajaan bagi banyak jugak dapat kan? Saya up dengan duit saya untuk ditawarkan pada anda, ehe.

Saya tak nak jaga SPM tahun ni pasal ada hal sikit cuti sekolah bulan 11 dan 12 nanti ;) Tapi bukan hal kawen yer, giler apa kawen sampai 2 bulan :p

9 comments:

Ayaq masak said...

hoho cam bes je yg cekelat tu.

eh kalau tanak jaga exam bleh pass2 eh?

Mazarina said...

wawahhh..bestnyerrr tgk makanan...kami di sini memasak je..x beli pung...seketul ayam rm3.50 kat kapit neh...seketul tuh..kecik je...nasi kerabu sebungkus rm5...mahal giler!kek lapis sepotong..nipis je..rm2...ayyya...jadinya hari2 kami masak..hahahhaha...

tgk murtabak raja tuh memang best...taun lepas kemaruk nak beli murtabak raja pasal pengusaha dia kat kelate masuk dlm berita...masa raya kami beli..tu pun kena tempah beberapa minggu sblm tu...susah tul nk dpt..rm10 skeping..tp memang kenyang...

sungguh x sabar mau pulang..mau mentekedarah apa sume jenis kuih n lauk pauk kat kelate..heheheh...

letak gambar kuih manyak2 lg dayah!

adlya said...

wahh..rajinnye wat kueh raya...siap bisnes lagi..bestnye...

hayad said...

ayaq masak--> boleh, tp kena usaha la cari sp yg sudi ganti kita.

mazarina--> kitorang kt umah sewa ni pun msk ari2 maza. tu je baru sekali beli secara besar2an. rugi la kalo beli, mst tak abeh. kalo masak sendiri gerenti abes :D

adlya--> kecik2 je bisnes :)

Kopi Suam said...

ngomel2 jugak dayah kuih akak jangan lupa okiess....heeh heehh

Kopi Suam said...
This comment has been removed by the author.
hayad said...

kopi suam--> ok kak! :)

Believe in Cinta said...

cik hayad...
besh nyer pandai wat biskut!!
bagus2!!!..sayer suka!!

cikgu said...

hahahahahahahahhahhahahha.................kasi up sikit duit jaga SPM tu.....kata tokey kueh.....






tokey handbag

Followers