Maaf, Ini Entry Lepas Geram dan Ayat-ayatnya Hampir Tidak Bermoral

Budak-budak sekarang memang hampeh. Kurang ajar!!!!

Berani menipu cikgu.

Pantang betul aku anak murid menipu!!! Menipu yang ringan-ringan masih boleh saya terima. Tapi ini menipu yang maha berat.

Ingat ko saper?

"Jangan nak kurang ajar dengan saya!!! Ingat saya sape? Yang kamu tipu ni cikgu kamu! Ni mesti dah biasa menipu mak bapak sampai berani menipu cikgu! "

Dia melenting bila aku sebut mak bapak. Dia tinggi suara. Dia melawan!

Kurang ajar punye budak. Aku memang marah giler. Badan aku dah menggeletar. Kalau aku tengah marah tahap syaitan memang badan jadi berapi. Dada rasa bergegar. Rasa nak bagi penampor tang muka dia! Tiba-tiba terbayang kalau tiba-tiba dia cekik aku. Dia lelaki. Tingkatan 4. For sure badan lagi besar dari aku.

Aku dah pikir, kalau dia buat apa-apa kat aku, aku nak tendang je anu dia.

@#$%&*@!

Untuk keselamatan saya, esok kena beritahu guru disiplin.

**Masih lagi berapi ni. Rasa nak... eeee.... Ko tunggu, ko buat hal lagi, ko kurang ajar lagi, aku lagi nak kurang ajar dengan ko!!!

**Mendidik jadi susah bila tiada rotan. Bukan ke Islam pun suruh guna rotan. Ahhh, sekarang guru tak boleh pegang rotan, tak boleh itu, tak boleh ini. Ini semua peraturan-peraturan dan larangan-larangan yang membataskan perbuatan guru untuk mendidik. SUCKS ok!!!!



15 comments:

Azhar Ahmad said...

Sabarlah ye. Satu hari nanti, fahamlah derang pasal kesalahan mereka.

Dandelion said...

Memang mencabar jd cikgu. Skrg ni apa2 kena utamakan anak murid. Nnt kang cikgu yang kena. Sabar ye Dayah istighfar banyak2. Semoga dapat settlekan dgn cara berhemah. Bdk2 skrg ni menakutkan.

hakim dirani said...

Memang betu, saya juga rasa anda kena bersabar dulu. saya juga naik takut.

banat @ saffa @ hazwani said...

salam..kak hayad, kite takut nak jdi ckgu.aaaa...even ajar skolah rendah, budak2 zaman skg ni pon dh tlmpau nakal n advanced.kite yang gerun.sabar ea akak

achik said...

errr dia tipu kamu apa??

jerangkung said...

assalamualaikum...
memang mencabar kerjaya yang dipilih...cukup banyak kerja yang orang tak pernah tahu...semua terbeban dibahu cikgu...ermm anyway nice blog...

tiba-tiba teringat novel azizi abdullah;memoir seorang guru...

nUr@dDeEn said...

Owh! Itu juga adalah sebab utama aku tak penah apply cikgu. Sebab aku sgt2 tidak penyabar dgn org yg kurang ajar dgn ku!

Apapun, ko sabo jap dulu. Kalo dah makin melampau, baru buat sesuatu. Isk, kebanyakan anak2 murid skarang sgt tidak mesra alam. Hampeh!

Pa'chik said...

kita sekarang.. banyak sangat makan benda syubhah.. tu yang banyak budak sekarang rosak akhlak...

khairnaj said...

apa yang dia tipu cikgu hayad??? tak buat homework ker??? rasanye mesti tak kan coz dapat rasa mcm geram sesangat jer... bwk bersabar cikgu nanti muka berkedut dah tak kiut giler soit...

hayad said...

semua-semua!!!

terima kasih atas komen anda.

sila lah sokong saya jika tiba-tiba saya didakwa bersalah menendang anu budak itu, kekeke :p

mazudi said...

Haha... sabar cekgu.
Banyal sangat sekatan pada guru memberi kesan pada aku untuk tidak ambik tahu apa yg dorang buat, masuk kelas mengajar, bagi markah.
Lain lain. lantak la dorang.

Saya akan sokong awak.

hayad said...

mazudi--> tu la pasal. sampai satu tahap, mmg kadang2 saya menggunakan konsep "lantak ko" je la. masuk kelas ajor betul2, bg ilmu ape yg saya tau. bg nota, bg latihan, tanda buku, bincang latihan...yg lain lantak korang la!

Mr J@cK said...

biase la tue,aku dlu pn mnipu gak...mnipu sunat,save ur life 1st
tp xde la nk kuang ajo sgt...

time mak aku msk klas nk ngajo terus kcut perut...nyesal msk skolah same ngan mak aku....

hayad said...

mr jack--> nipu sunat tu ok lagi. tp ni menipu melampau.hangin aku

arsaili said...

kena sabar kot sebab akan mengajar utk tempoh 30 tahun lagi, silap2 sendiri yg sakit...

Followers