Katakan Tak Nak!


Semalam paper PANCAINDERA dengan BINTANG POPULAR dua-dua keluar muka ina x-tunang mawi. Skang dah keje dekat Kl as a eksekutif pemasaran kat sebuah syarikat. Saya bukan nak bukak cerita pasal gosip artis atau nak jadi wartawan gosip, jauh sama sekali. Tak mahu saya mencemarkan blog saya dengan maklumat yang remeh-temeh dan lekeh,haha!

Dalam paper pancaindera si ina mengenakan baju kurung riau, warna kuning. Ade bunga-bunga tampal, sangatlah cantik. Saya memang amat meminati potongan baju kurung sebegini. Kalau ade duit mahu saja saya beli untuk baju konvo :p Belek punya belek punya belek muka si ina ni tambah lawa pulak dia tapi nampak lain semacam la. Apa dia ye? Tiba-tiba mak bersuara, "kening dia dah nipis la." Oh.. a ah dah nipis patut nampak lain. Nampak lagi lawa, tapi masa kening dia tebal pun dia memang sudah lawa orangnya.

About two months ago...

"Dik, tak nak buang kening? Bagi nipis..trim elok-elok..lagi cantik nanti"
"eheh..takpe la kak, saya nak buat facial je.."

Facial pun berjalan seperti biasa, dan bulan depannya saya mem'facial'kan lagi sekali muka saya.

"Betul ke tak nak cabut kening ni?"
"Tak nak lah kak, saya tak nak. Memang famili saya bulu kening lebat. Dah memang keturunan gitu.."
"Ala, buang sikit je. Nanti mesti 'abg' s
ayang.."

Isk, nyampah tul la akak nih. Dah aku tak nak tu tak nak lah...

"Dosa la kak buang kening!!"

"Ish, tak baik kata gitu..kita bukan buang sumer. Tgk wahida yang pakai tudung tu..dia trim jgk tu tauu!! Orang lelaki sekarang ni nak yang cantik je. So kita kena la jaga kecantikan.Baru la ada orang nak kat kita."

Ehh akak ni, bulu kening tebal tak cantik la ek? Nanti takde orang nak kawen ngan kita la ek? Aku dah macam geram gak ni.

"Luar dalam kita kena jaga. Sebelum depa tgk yang dalam, mesti depa tgk tang luaq dulu.. Kalo kita tak cantik sapa yang nak?"

Last-last aku jwb," Mak saya kening tebal jugak, dari tebal dari saya, kawen pun mak saya.."

Haa..amik! Tapi malangnya saya jawab dalam ati je. Saya malas nak berdebat lagi ngan akak saloon tu. Tapi saya puas sebab dah bagi tau kat akak tu yang buang kening tu berdosa. Tak abih-abih pujuk saya buang kening. Memang la as a woman mesti ada perasaan nak cantik. Kalau tak ada tu samting wrong la tu. Saya memang telah melakukan survey tentang bab cukur kening ni. Dah memang jelas hukumnya haram. Yang jadi tukang buang ke orang yang buang ke sama aje dosanya. Saya harap saya istiqomah supaya tidak terlibat dengan aktiviti-aktiviti men'trim' kening ini..


You Are Very Special

You are very special
There's no one just like you
Created by the master
Allah created you
You are very special
Exclusively designed

You are very special
And i'm so glad you're mine
You were made by Allah
He fashioned your heart
You were made by Allah
He knew you from the start

You were made by Allah
Unique in all your ways
You were made by Allah
To praise him all your days
Bright little eyes he gave you
To help you find your way
May Allah grant them wisdom
To see you through each day

You are very special
There's only one of you
You are very special
And remember i love you
Whatever life will bring you
Whatever you will bear
Remember your creator
Allah is always there

And when your world is crumbling
With pain and darkness too
Just look into your heart
Allah is there for you
 

0 comments:

Followers