Erk! Saya Tak Ikhlas?




Lokasi : Dlm bilik hostel
Masa: Ptg2 tgh boring mls nak study
Pelakon: Fiza & saya

Fiza sedang membelek-belek majalah Harmoni dan saya pula majalah Nur. Dua-dua ni memang majalah wajib saya beli. "Weh, dayah! Aura Seri ni elok tak?". Oh, fiza sedang baca iklan produk Aura Seri...

"Huh! Aku ade beli sebotol, aku pakai tak jadi ape pun? Dulu aku tengok Wanita Hari Ini pasal produk ni. Pn. Ira ni datang promote dengan downline dia yang dah jadi pengedar pasal lps pakai diorang nampak kesan. Yang sorang tu ade masalah berat badan. Lps pakai badan dia jadi slim. Yang sorang lagi pasal muka ada jerawat, lps guna kulit muka dan kulit badan dia jadi elok".

"Tapi aku pakai tak jadi ape pun. Aku ikut cara pakai yang betul la. Kalau untuk naikkan seri wajah, titis 3-7 titis kat tapak tangan, pastu gosok2 then baru gosok kat muka,kepala,telinga sambil berniat positif. Boleh jugak bawak mandi, titis dalam air dalam baldi, tunggu la 5 minit then mandi juga dengan niat-niat yang positif".

Kebaikan Aura Seri
Menaikkan seri wajah anda
Memberikan ketenangan ke tahap Alpha
Memelihara kesabaran dan kerohanian diri dalaman

Tampil lebih berkeyakinan dan berkarisma tinggi

Menguatkan daya penarik anda
Menstabilkan emosi, spritual, mental dan fizikal
Mengubah personaliti dan pemikiran ke arah yang lebih positif
Meredakan stress dan kemurungan
Membantu tidur nyenyak ke tahap Delta
Mengharumkan aura tubuh anda
Perlindungan psikik dan ganguan unsur-unsur asing
Meningkatkan kecerdasan keharmonian diri yang tinggi

"Hang niat ape?", tanya fiza.
"emm..aku niat la nak kulit cantik, nak ilang jerawat sket2 kat muka ni, hehehehe.."
"Haaa! Aku tau pasal ape tak menjadi."
"Eh? Pasal ape?", excited pulak nak tau.
"Pasal hang tak ikhlas.. pegi tuntut dulu ilmu ikhlas macam Fandy citer Kiamat Sudah Dekat tu,haha".

Cis, ampeh punye fiza...
Teringat balik cerita Kiamat Sudah Dekat ni. Si Fandy disuruh Haji Romli supaya tuntut ilmu ikhlas dulu sebelum pinang anak perempuannya. Abis dikerah kawan-kawannya beli buku yang asalkan ade perkataan 'ikhlas'. Sampaikan papan tanda tulis 'ikhlas' pun nak diangkut :p

Tapi adakah betul saya tidak ikhlas? Ikhlas tu bagaimana yer? Nampaknya saya pun kena jadi macam fandy. Kena tuntut ilmu ikhlas dulu ;-)

p/s: Al-Fatihah utk allahyarham Hani Mohsin. Klik sini untuk melihat gambar-gambar sekitar majlis pengkebumian jenazah beliau.

0 comments:

Followers