Diari Ramadhan 2

Sejak dari mula puasa boleh dibilang dengan jari berapa kali saja saya beli makanan siap di bazar Ramadhan. Memang amat sangat boleh dibilang dengan jari kerana hanya sekali saja saya beli makanan di bazar. Itu pun semasa berbuka puasa di rumah Ija di Sentul.


Bazar Ramadhan depan flat saya ini je. Saya pernah pergi sekali. Tapi tak berkenan la dengan jualan-jualan mereka. Sejak dari mula puasa saya dan membe-membe serumah akan beli bahan mentah dan masak sendiri. Untung ada Kak Esha. Boleh tahan juga skill dia masak. Saya pun apa kurangnya, haha! :p


Hari ini menu kami terlebih banyak pulak. Memasak sendiri amat menjimatkan. Bahan-bahan mentah yang dibeli kami kongsi bertiga. Memang jimat beb!


Figure above shows the end product of an experiment. Which end product belongs to Hayad ? :p

Haha, saya cuma sediakan ayam perap jer. Yang tukang goreng adalah Nor. Oh, tak lupa juga budu tu. Saya juga yang sediakan. I luv budu very much! Cecah dengan mempelam pon sodapppp :D

Dah pukul 10 la, lapaq pulak rasa. Nak pi makan la kejap. Daaa...

8 comments:

akirasuri said...

Yeay!!
aku teka betul.
hahak..

erk?
banyak gila masak ek..
boleh habis ke wey?

Jiwa Rasa said...

Banyak-banyak pasar ramadan, saya suka pasar ramadan kuala. Ada murtabak dgn popiah paling sedap...

Salam Ramadan!

Ainul said...

betul2!!setuju ngan dayah..lebih berjimat kalo masak sendiri..kalo umah kitorg, 1st week, ha sume g beli kat pasar ramadhan..start 2nd week kitorg masak n bajet makan kitorg sgtla jimat 2x ganda sebab kongsi duit..jimat2..tapi kalo teringin nak makan kuih, beli gakla kan kat luar sebagai hidangan tambahan..makanan kat pasar ramadhan nampak rupe menarik, tapi rase kekdang takbest..kecikla, sikitla, tak elokla..tapi still pasar ramadhan penuh gile org sampai jem..huhu..

Anonymous said...

Ala Dayah tak baik tayang2 tahu. Alang2 tunjuk kene bagi sket ayam tu hehehe. Tak kisah la even pengalaman lalu mmg g pasar ramadhan tu byk yg xbest tp bg kiter ni benda yg xde depan mata tula yg teringin sgt hehe. Dah boring ooo 24/7 dr thn lepas makan masakan sndiri aje. Kat sini plak makanan halal mmg susah nk ada. Balik2 makan sushi boring betul. So mmg xleh mkn luar slalu huhu

Ina

hayad said...

akirasuri --> ceh! tp aku tau gak msk lain tau :p

jiwa rasa --> ermm, bazar ramadhan kuale best gak :)

ainul --> sekali sekala sonok gak g psr ramadhan. Jamu mata :) rasa nak beli macam2 :p

ina--> kalau kita di tmpt org mmg sure la rindu ngan suasana puasa kt cni. yg org kt cni plak dh tak heran. lama2 jemu lg ada :)

Pa'chik said...

aku nak teka betik tu je sebenarnya... kekekek...

kakLuna said...

nak betik!!!

hayad said...

pa'chik--> ceh! kuang asam punyo pa'chik! ingat den ni koman sgt ker? ;p

kak luna--> p la beli :p

Followers