Geeee...Geeee

Macam mana ni? Dua tiga hari ni tahap kesakitannya semakin bertambah pulak. Dari tahap nano kepada tahap tera pulak dah.

Adehhh...Nak pegi ke tak nak pegi. Nak pegi ke tak nak pegi. Takotttttttnye!!!

"Dib, dia bius ke tak?"

"Dia bius, kalo cabut dia bius la...tapi kalo tampal dia tak bius".

"Kalo dia bius, dia cabut sakit ke tak? Boleh tak aku nak suh doc tu bius satu badan aku, bior aku tak sedor, pastu nak cabut, cabut la".

Semalam lagi sekali dia sakit. Rasa nak je pegi klinik masa tu jugak. Tapi rasanya masa tengah sakit, doc takkan cabut, kan?

Tapi bila dia dah tak sakit, aku memang takkan rasa nak pergi klinik,hahaha!! Tapi kena pegi jugak la. Buatnye sakit masa kat sekolah nanti, tak pasal-pasal bangku kerusi meja melayang kat bebudak tu pulak. Tambahan pulak bebudak tu ade je benda yang menghaginkan aku depa buat.

Pergi jumpa doctor gigi la sesatu benda alah yang paling saya tak berani. Ada dua benda yang paling saya takut masa kecik sebenarnya. Pertama adalah doctor gigi dan lagi satu yang paling dasyat adalah bunyi blender :D Kalau setiap kali mak guna blender, dengar je bunyi mesin tu terus menyorok belakang pintu. Ntah-hape-hape-ntah! Ada ke bunyi blender boleh takut. Bunyi blender tu setakat masa kecik je la. Tapi jumpa doctor gigi sampai la dah tua cenggini pun takut lagi.

Sudah hampir 10 tahun tak berurusan bab-bab gigi ni. Petang ni kena pergi jugak la klinik gigi. Saya amat berharap mendapat doktor lelaki yang hensem dan menawan kalbu. Supaya saya terpersona dengan kehenseman beliau 8-> seterusnya saya tidak akan sedar apa yang dia sudah buat pada gigi saya :D

*Doktor yang hensem memberikan kesan aura yang sungguh menakjubkan! Ini adalah berdasarkan pengalaman sendiri, kekeke. Doctor perempuan amek darah punyer la sakit . Tapi semenjak doktor lelaki yang hensem mengambil sampel darah ku, kurasa macam nak bagi semua darah kat dia. Hari-hari tunggu kat katil spital kot dia nak amek darah lagi,haha ;)

Ok lah geng! Doakan saya selamat di klinik gigi tu nanti :-S

14 comments:

arianna adrizal said...

e'eh.. ramai pulak yg sakit gigi. musim kot...

hafiz238 said...

owh, sakit gigi rupanya...

mungkin takut blender disebabkan pengalaman jumpa doktor gigi kot ;)

ni klinik gigi mana yer? dkt hospital atau klinik gigi swasta....rasanya Kuala takderlah banyak klinik gigi...

hayad said...

kak anne--> ramai lg ke sakit gg?

hafiz238--> ada kt kuale tu..klinik Teh..tau tak?

faisal said...

ahahaa, siannye awk..sy bukan takut sakit masa jumpe doktor gigi tu..tapi tak tahan ngilu..bila sakit gigi camtu barulah sedar nikmat sihat yg Allah berikan..:)

hafiz238 said...

rasanya tau :)

nUr@dDeEn said...

he he .. selamat mencabut mahupun menampal gigi. Dayah banyak makan eskrim kot ari tuh? :)

Daku pun rasa nak kena gi check gigi neh. Tapi klinik gigi ler yg susah sangat nak gi ngeh ngeh ngeh

achik said...

camne?? doktor hensem tak?? ;)

Anonymous said...

Kiter plak tak suka dekat dgn org mesen rumput. Paaaaaling takut. Skrg ni dok sakit2 gak gigi sbb geraham bongsu nk tumbuh. Seksa rasa nak buang terus je. Kiter tak takut dgn dentist. Tp kalo nk cabut gigi geraham mmg tak suka la. Sakit kan. Silap2 sakit tak hilang terus naya!

Ina

ruru said...

dentist la yg paling aku suka nak jumpa..
tambah2 kalu dentist tu encem
:)
tp so far aku slalu jumpa dentist yg encem la
:p

Pa'chik said...

masa aku nak cabut gigi dulu, doktornya lawa... baik.. tapi punya la sakit, nasib baik aku tak tumbuk dia tuh.. haha...

hayad said...

faisal--> tu la, dah sakit ni br la rs nikmat sihat

hafiz238--> Teh tu doc pertama bkk klinik gg kt kuale tu..dia pun dah tua..hehe

nur@ddeen--> tp ku tak mkn pun eskrim tu..setakt satu cawan jer :D

achik--> tak hensem! dah tua..haha

ina--> yg skt ni gigi geraham la..mmg seksa la rasa

ruru--> kat mn denstist ensem yg ko jumpe tu? ce bg tau aku kt mana kliniknye ;)

pa'chik--> doc pomp mmg buat sakit,hahahaha :D kang marah pulak doctor pomp yer... ;)

NAzzXXra said...

saya dapat rasekan kengiluan yang terjadi taktala sound effect ala2 blender itu menerjah ke cuping telinga..

adessssss....

david santos said...

Hello, Hayad!
Thanks for you work and have a good weekend

hayad said...

naz--> tp bunyik mesin dentist tu lg takut dari blender..hohoho

mr.david--> ooo..tenkiu..tenkiu,hikhik.. actually u thank me for what? :p

Followers