Smart Tag

Sepanjang saya menyepikan diri dari dunia blog, rupa-rupanya saya telah ditag oleh aminbakish, Nieys dan Indera Kencana. Saya ingatkan Indera Kencana saja yang mengetag sebab dia ada maklumkan pada saya masa Indera Kencana ajak main bowling. Sangat sedih semasa main bowling bersama Indera Kencana, Nurul dan Faiz, saya berjaya mendapat tempat last! Sebenarnya saja tak mahu tunjuk skill, kasi peluang kat orang lain :p Tapi esoknya semasa main dengan membe-membe matrik, saya muncul juara tau!!! haha

Ok lah, saya mahu jawab tag mengenai perkara pelik tentang diri saya.

  • Pertamanya saya seorang yang tidak suke sebarang perhiasan wanita. Cthnya emas ke platinum ke, berlian ke, mutiara sabah yang orang dok gila tu ke, rantai kaki ke, rantai tgn ke, cincin ke, subang ke..segala yang sewaktunya yang berkaitan perhiasan la. Mmg semua tu cantik, saya tak nafikan, tapi bila saya nak cuba pakai rasa tak sesuai, bahkan ia membuatkan saya bertambah tidak cantek,hehe.
  • Saya susah untuk lelap dalam kenderaan yang bergerak kecuali mmg ngantuk sangat. Pernah dulu pergi terengganu, naik bus malam, orang lain saya tgk semua dah tak sedar diri. Saya je yang terkebil2 mata. Tu sebab saya suka naik keretapi, pasal saya boleh tengok pemandangan hutan-hutan semua...
  • Saya suka cabut bulu roma saya. Maksud saya macam ni. Kadang-kadang kalau kita perhati bulu roma kita pada tangan or kaki, jika anda perasan ada bulu roma yang tegak, bila ditarik senang je cabut. Akar dia macam dah reput. Kira bulu roma yang memang akan luruh untuk diganti dengan yang baru. So saya suka belek-belek bulu roma saya dan bila nampak yang tegak tu saya akan cabut.
  • Saya akan memastikan sesuatu itu dengan kiraan 1 hingga tujuh. Contohnya jika saya hendak cek plug iron tu dah dicabut atau tidak, saya akan memandang plug itu dengan kira 1 sampai 7. Kira dalam hati la. Sama juga jika saya nak pastikan dompet dan henset saya ada dalam beg, saya akan pegang satu-satu dompet dan henset itu dengan kiraan 1 hingga 7 baru saya puas hati dua item itu ada dalam beg saya. Contoh lain, semasa saya nak pastikan api dapur dah ditutup, pili air ditutup, pintu dikunci, suis lampu dipadam… Tak kira la benda apa pun, saya akan memastikan kewujudannya dengan kiraan 1 hingga 7. Cam bengong je kan? haha
  • Saya tido hanya dengan satu bantal. Kadang-kadang je terasa nak letak kepala atas bantal masa tido. But mostly bantal tu saya letak di sisi ataupun atas badan je. Saya lebih selesa tido tanpa bantal di kepala. Perangai ni telah diamalkan sejak 5 tahun yang lalu. Saya juga tak boleh tido kalau tidak ada selimut yang menyelimuti tubuh saya. Walaupun keadaan panas, saya tetap akan selimut tubuh saya.
  • Saya tak suka kipas, dengan erti kata lain saya tak suke kipas yang terlalu laju. Kalau angin kipas yang sepoi-sepoi bahasa saya boleh terima.
  • Saya seorang yang tido mati. Tapi tidaklah bermakna saya ini susah untuk dikejutkan. Walaupun ketika tido saya tidak sedar apa-apa tapi bila keadaan memerlukan saya sedar saya boleh sedar dengan senang sekali. Saya juga boleh tido dalam suasana yang bising. Dua manusia yang pernah beroomate dengan saya semasa di U amat menyenangi perangai saya yang ini kerana mereka tidak akan rasa bersalah jika menjadikan bilik kami tempat ber-hu-ha-hu-ha walaupun ketika itu saya sedang tidur. Tapi jaga-jaga, kadang-kadang semasa tidur, saya tiba-tiba masih boleh mendengar apa yang anda bualkan,ehe.
Dah terlebih satu la, disuruh senaraikan 6 aje :D Nak tag siapa pula yer? Saya rasa semua orang sudah kena. Tapi saya teringin tahu 6 perkara pelik sahabat saya, nurul. Sahabat dari U yang sudah hendak masuk tahun kelima saya kenal. Juga teringin tahu 6 perkara pelik cify dan siti, juga sahabat yang rapat di U. Tapi mereka dua ni macam takde blog je :p *so kalo hangpa baca, jumpa nanti bagitahu aku 6 perkara pelik korang*

20 comments:

INDERA KENCANA said...

Fulamak, jadi juara tu...
Lepas ni mesti susah nak beat Dayah la ni..

nUr@dDeEn said...

hehehe.. ada benda yg pelik hang buat tuh aku pun selalu buat. Tak pelik, unik jer hehehe..

lepas nih balik kl semula la ek. Selamat..selamat..

Selamat bekerja dan dikerjakan oleh anak2 murid nanti ek hehe.. Adios. Good Luck!!

izinni said...

err sebab ko tak suka cincin bagai, nanti bila ko nak kawin nanti, husband-to-be tu nak kena bagi apa?

akirasuri said...

hahak..
dayah..tang no 6 tu lebih kurang..
ha ha ha..
saya juga tak suka barang kemas, tapi dipaksa mak pakai..kata dia nanti kena zakat kalau tak pakai..ha ha ha..

hayad said...

indera kencana--> heh heh..pastinya korang sumer akan kalah di tgn beta,hahahahaha

nur@ddeen--> ape benda pelik yg sama kita baut tu? habaq la :P

izinni--> tu la psl, den pun tak tau, kalo bg duit emas ke orait tak? hehe

hayad said...

akirasuri--> kalo dah dibeli tak pki mmg la kena zakat :p den ni mmg tak beli lnsung, kira selamat la,ekekeke

zwitterion said...

kira sampai tujuh..pelik2x..hehe

Iman Mawaddah said...

Kalau dia kawin hubby dia kasi cincin yang jadi penutup tin air minuman hehehe

izinni said...

aku rasa ko musti dapat jongkong emas! hahahaha

amok said...

setuju tak suka kipas laju2.. kalo boleh nak ada kelajuan 0.3, 0.5, 0.7 sebelum 1,2,3.

Jiwa Rasa said...

Kata orang...hanya orang yang banyak bulu, suka cabut bulu roma sendiri...

hayad said...

zwitterion--> hehehe..mmg pelik pun. mcm ada masalah mental jerk rasa,hahaha

iman mawaddah--> ala, tak nak la penutup tin minuman tuuu...hehe

izinni--> ha, bgs gak tu! leh kayo den! :D

amok--> ko buat kipas sendiri la amok kalo nak speed bawah 1 gtu,hehe

jiwa rasa--> eheeeee :D

Pa'chik said...

ko pelik la, orang mintak nam bagi tujuh.

Ina said...

Bestnyer Dayah dah jdi cikgu. Seronok tak mengajar? Sure enjoy kan? hehe. Nway pasal tag tu, yang kirer 1 hingga 7 tu mmg pelik =D Tapi bagus jugak sbb boleh betul2 pastikan benda dah dibuat n tak careless!

13may said...

hehhe...tidoq mati....

jgn tidoq dlm kelas dah ler:P

hayad said...

pa'chik--> tak sengaja terlebih :p

ina--> best ke? tgk keadaaan la, ada masa best, ada masa bengkek gak :p

13may--> kdg2 aku ngantuk gak dlm kelas,haha

khairul najmi said...

bagi kuih gelang sbagai hantaran bvoleh kot. sebab terus masuk ke perut dan seterusnya faham-faham sendiri ler ek...

Anonymous said...

buy bactrim without a prescription overnight buy bactrim buy bactrim f buy bactrim without prescription buy bactrim es online without prescription buy bactrim online
[url=http://bactrim.eventbrite.com/]buy bactrim es online without prescription [/url]
alcohol glucophage losing weight with glucophage glucophage help with pregnancy buy glucophage glucophage during pregnancy not absorbing glucophag glucophage 500mg
[url=http://takeglucophage.eventbrite.com/]glucophage and pregnancy [/url]
prostititis proscar proscar price proscar canine libido proscar side effects of finasteride proscar proscar ejaculate proscar hair regrowth
[url=http://proscar.eventbrite.com/]proscar ejaculate [/url]
male impotency livetra impotence solutions what is better viagra or levitra discount levitra levitra clinical data livitra
[url=http://virb.com/yalevi]impotency [/url]
buy zithromax online zithromax tri pack zithromax urinary tract infection zithromax dosage buy zithromax without prescription zithromax online buy cheap zithromax
[url=http://virb.com/bono]zithromax pediatric dosing [/url]
-------------------------------------------------------------------
[url=http://fotak.ru/stats.php?r=hayad.blogspot.com]my blog[/url]

Anonymous said...

buy pepcid for dogs
[url=http://www.wikio.com/article/buy-pepcid-online-buy-cheap-pepcid-139713077]buy pepcid for dogs[/url]
buy pepcid for dogs
discount levitra levitra cialis cheap levitra free levitra trial impotence advice free levitra male impotence
[url=http://levitra.typepad.com/]viagra vs levitra [/url]
libidus
info levitra levitra commercial generic levitra levitra cialis levitra free samples discount levitra impotence solutions
[url=http://virb.com/yalevi]impotence problem [/url]
levitra male enhancement
zithromax tri pack zithromax without prescription zithromax cost azitromycin z pak strep throat zithromax tablets zithromax 1000mg
[url=http://virb.com/bono]zithromax suspension [/url]
cheap zithromax
where to buy lasix in mexico buy 40 mg lasix no prescription buy lasix without prescription buy lasix buy lasix online buy lasix from a us pharmacy buy lasix no prescription
[url=http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/63722/]buy lasix online overnight shipping [/url]
where can i buy lasix
-------------------------------------------------------------------
[url=http://fotak.ru/stats.php?r=www.blogger.com]my blog[/url]
blog my

Anonymous said...

lipitor generic generic for lipitor lipitor pravastatin
[url=http://netdot.uoregon.edu/trac/raw-attachment/ticket/600/lipitor.html]buy lipitor lipitor hair loss lipitor ezetrol [/url]
lipitor buy lipitor online lipitor niaspan
buy lexapro online lexapro antidepressant buy lexapro
[url=http://netdot.uoregon.edu/trac/raw-attachment/ticket/603/lexapro.html]lexapro taking [/url]
lexapro antidepressant
cybalta cymbolta generic cymbalta
[url=http://netdot.uoregon.edu/trac/raw-attachment/ticket/604/cymbalta.html]cymbolta [/url]
cymbolta
wellbutrin withdrawal symptoms generic wellbutrin wellbutrin taking
[url=http://netdot.uoregon.edu/trac/raw-attachment/ticket/605/wellbutrin.html]wellbutrin hair loss [/url]
wellbutrin treat
celebrex lawsuit buy celebrex online celebrex 200mg
[url=http://netdot.uoregon.edu/trac/raw-attachment/ticket/607/celebrex.html]generic celebrex [/url]
celebrex lawsuit

Followers