Minggu Sekolah Selamat 2010



Macam biasa, tiap-tiap tahun ada Minggu Sekolah Selamat dan PPdA. Minggu kesedaran pada keselamatan di dalam sekolah dan bahayanya dadah.

Perhimpunan pagi tadi panjang la sikit. Sampai habis waktu free saya. Ada majlis perasmian oleh Polis dan Pengetua. Juga persembahan daripada anjing pengesan dadah oleh pasukan polis. Best sebab dapat tengok life kan.


Anjing ini sedang mengesan dadah dalam sampul. Dia pusing 2,3 kali dan hidu setiap sampul sebelum dia ambil sampul yang betul-betul ada dadah heroin tu. Once dia dah konfem dia akan cakar-cakarkan guna kuku dia. Dia bukan cam sekali jer tau. 2,3 kali dia pusing dan hidu semua sampul baru pergi konfem sampul yang ada dadah.

Maknanya setiap apa-apa eksperimen pun mesti buat lebih daripada sekali. Biasanya 3 kali la, baru dapat tepat. Dan kesimpulannya juga mesti gagal dulu sebelum berjaya. Cheewah! tiba-tiba motivasi plak tang sini :p Untuk diri saya sendiri sebenarnya kata-kata ni.

Lastly, anjing ni mengesan dadah yang disorok oleh Mr.M*nm*h*n di bahagian tayar kereta. Konon-kononnya berlakon ada sekatan jalan raya la dan Mr.M*nm*h*n ni pengedar dadah, hehe.




Ada banyak lagi program Minggu Sekolah Selamat ni. Tungguuuuu :)




0 comments:

Followers